bazarnews

کد خبر: ۷۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از تأمین مالی سه هزار ۷۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۸ خبر داد.

وی ادامه داد: اجرای ضرایب فصل دهم قانون برنامه نیز۴۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ بار مالی داشت. یک فوق‌العاده شغل هم خرداد اعمال شد و با اقدامات صورت گرفته کارکنان ازلحاظ امتیازات تفاوتی با کارکنان سایر دستگاه‌ها ندارند و تفاوت‌ها برداشته ‌شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین افزایش حقوق متعهدین خدمت و برقراری عیدی برای آن‌ها و پرداخت حق مهدکودک نیز انجام ‌شده است.

الهیار ترکمن همچنین گفت: به استناد تبصره ماده ۲۱ضوابط اجرایی قانون برنامه بودجه مقرر بود پاداش‌ها از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول انجام شود که ما مخالف بودیم و با پیگیری‌ها انجام ‌شده در حال تأمین از محل‌های دیگر هستیم.

وی یادآور شد: سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نقدی به ما داده‌ شده و برای سه هزار و ۷۰۰ میلیارد دیگر در حال رایزنی هستیم تا پاداش‌ها را یک جا تا آخر شهریور تسویه کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با یادآوری این که دو اقدام در مورد بودجه در دست انجام است، گفت: نهایی کردن بودجه ۹۹ راداریم و از طریق معاونت‌های برنامه‌ریزی استان‌ها در دست اقدام است و مورد دیگر تدوین برنامه۱۴۰۰ است. بودجه در شرایط انقباضی بسته می‌شود و بودجه‌ریزی در شرایط کرونا در دست انجام است. نکته مهم بودجه۱۴۰۰ این است که نشانه‌هایی دریافت کردیم که احتمالاً بودجه استانی می‌شود. پس باید بودجه را به‌صورت استانی پیشنهاد دهیم و حال مجلس ممکن است تصویب نکند اما در پیش‌بینی ظرفیت‌های قانون بودجه نیازمند همکاری استان‌ها است.

الهیار ترکمن  افزود: در حوزه مدیریت منابع انسانی اداره کل امور اداری به مرکز برنامه‌ریزی برای مدیریت بهتر منابع انسانی تبدیل شد. از سه ضلع منابع انسانی و مالی و فیزیکی منابع انسانی مهم‌ترین آورده منابع است که در تنظیم همه برنامه‌های مدیریتی باید ورود پیدا کنیم و باید مدیریت آن را آسیب‌شناسی و موانع را برطرف کنیم.

وی با یادآوری این که نهاد وزارتخانه نباید به موضوع پرداخت حقوق در استان‌ها ورود پیدا کند، گفت: به استناد قانون هر اداره کل دستگاه مستقل دارد و باید مستقل عمل کند و خود شما مشارکت فعال داشته باشید. ساماندهی نیروی انسانی در سال ۱۴۰۰ در حال انجام است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش آسیب‌شناسی در فعالیت‌های آموزش‌وپرورش را با اهمیت دانست و افزود: جای خالی یک برنامه در آموزش‌وپرورش که از حالت عمودی و بالا به پایین خارج ‌شده باشد، کم است که باید در نظر گرفته شود. ابزارها نباید بر اهداف غلبه و انحراف در مسیر حرکت ایجاد کنند و در این حالت نشانه‌ها با اصل مشکل اشتباه می‌شود.

وی با بیان این که زیر نظام منابع آموزش‌وپرورش سه سطح دارد، خاطرنشان کرد: سطح اول سطح ملی است که ترجمه سیاستی را بر عهده دارد. در سطح دوم استان‌ها وظیفه برنامه‌ریزی رادارند تا سیاست‌های اسناد بالادستی را با توجه به ظرفیت‌ های استانی برنامه‌های استان را تدوین کنند. سطح سوم منطقه است که اجرا در سطح آن رخ می‌دهد و عمده این فعالیت باید از طریق مناطق به مدارس برسد.

وی ادامه داد: در مسیر نهایی کردن پنج برنامه عملیاتی برای سال ۹۹ هستیم. سند تحول و برنامه ششم توسعه و برنامه وزیر آموزش ‌و پرورش به مجلس شورای اسلامی و برنامه سالانه ازجمله این برنامه‌ها است. همچنین برای ایجاد انسجام یک برنامه عملیاتی داریم که در جهت انسجام‌بخشی به برنامه است که اجرا و تحقق اهداف و نظارت بر ارزیابی به‌درستی انجام شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با یادآوری این که توسعه استان‌ها باهم متفاوت است، گفت: هرکدام از استان‌ها متناسب با ظرفیت آنها  باید توسعه پیدا کنند.

به گزارش ایرنا،  سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور صبح روز گذشته (سه شنبه ۱۱شهریور) آغاز شد و تا عصر چهارشنبه (۱۲شهریور) ادامه دارد.

این اجلاس به‌صورت ویدئوکنفرانس، با سخنان رهبر معظم انقلاب و حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش، معاونین و مدیران کل وزارتخانه، مدیران کل استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزشی شروع شد، هدف از برگزاری آن تبادل افکار و تبیین سیاست‌ها و مأموریت‌های آموزش‌وپرورش در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در سال تحصیلی جدید است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: