bazarnews

کد خبر: ۷۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از تعیین قیمت واکسن آنفلوانزا خبر داد.

سید حیدر محمدی، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: قیمت واکسن آنفولانزا برای گروه های پرخطر با ارز دولتی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است اما قیمت واکسن وارداتی با ارز نیمایی متعاقبا اعلام خواهد شد.
مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره واردات واکسن آنفولانزا و تخصیص ارز آن گفت: مصرف واکسن آنفولانزا در سال گذشته مجموعا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار است که ۲۵۰ هزار عدد از آن برای گروه های پرخطر بوده است و این تعداد امسال برای گروه های پرخطر به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یعنی ۱۰ برابر رسیده است و برای سایر گروه ها بودجه ۱۰ میلیون عددی در نظر گرفته شده است.
او با اشاره به اینکه ما همچنان مشکل تامین ارز داریم افزود: امسال مراقبت مردم در برابر آنفلوآنزا بسیار بیشتر شده و ما احساس می کنیم نیاز به تزریق این واکسن کمتر شده باشد ولی متاسفانه با اطلاع رسانی هایی که با تمرکز بر نیاز همگانی به این واکسن انجام شده باعث شده همه مردم فکر کنند باید این واکسن را تزریق کنند که این امر موجب واردات بیشتر و مصرف ارز بالاتر خواهد شد.
محمدی در خصوص نحوه قیمت گذاری دارو و فرآورده های بیولوژیک اظهار داشت: قیمت گذاری در زمینه دارو و فرآورده های بیولوژیکی با استناد به ماده ۲۰ قانون مصوب ۱۳۳۴ در کمیسیون قیمت گذاری وزارت بهداشت انجام می گیرد. قیمت واکسن آنفولانزا برای گروه های پرخطر با ارز دولتی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است اما قیمت واکسن وارداتی با ارز نیمایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: