bazarnews

کد خبر: ۷۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
قیمت طلا در مبادلات روز سه شنبه- ۸ سپتامبر به دلیل فشار دلاری قوی کاهش یافت ،اما عامل محدود کننده برای افت قیمت بیشتر نگرانی ها در مورد ترمیم اقتصادی جهان از خسارت های پاندمی بود .

قمت طلای نقدی در زمان انتشار این خبر با 0.2 درصد افت در رقم 1925.09 دلار در هر اونس قرار داشت ..طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.2 درصد کاهش به رقم 1931.20 دلار رسیده بود .

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر در دیلی اف ایکس گفت :" طی 24 ساعت گذشته ما دلار قوی تری را شاهد بودیم که بر ارزش فلز زرد فشار وارد می کند ."...." سطح 1900 دلاری در حال حاضر برای طلا بسیار مهم است ."

روز سه شنبه شاخص دلار امریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب تقویت شد و طلا را برای دارندگان دیگر ارزهای جهانی گرانتر کرد .

بعد از انکه مشخص شد اقتصاد ژاپن بیش از آنچه تخمین زده می شد در سه ماهه دوم کوچک شده ،امیدواری ها برای مشاهده یک ترمیم اقتصادی سریع جهانی رنگ باخت ،چراکه سطح سرمایه گذاری ها از جانب پاندمی آسیب دیده است .

اقدام دولت ها و بانک های مرکزی به غرق کردن اقتصاد های خود با محرک های بی سابقه باعث شد تا فلز زرد رقم رکوردی بالای جدیدی را در سال جاری ثبت کند ،چراکه طلا معمولا به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی دیده می شود .

مشارکت کنندگان بازار حالا توجه خود را به نشست سیاست های پولی روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا معطوف کرده اند تا ببینند آیا محکر های بیشتری تصویب می شود یا نه .

در جبهه تجاری ، ترامپ روز دوشنبه دوباره ایده جدایی اقتصاد امریکا از چین را مطرح کرده و اعلام کرد به عقیده وی امریکا در صورت جدایی فعالیت های کسب و کار دو اقتصاد اول جهان  پول از دست نخواهد داد .

از دید تکنیکال ، وانگ تائو تحلیلگر در رویترز گفت که طلای نقدی قصد شکستن و افت به زیر 1923 دلار و سقوط به محدوده 1880 تا 1906 دلاری را دارد .

در جایی دیگر از بازار ریالنقره بازار نقدی با 0.8 درصد سقوط به 26.78 دلار در هر اونس رسید و پلاتین با 0.1 درصد کاهش در رقم 906.74 دلار در هر اونس مبادله می شد.عمچنین پالادیوم نیز با 0.1 درصد رشد در  2296.80 دلاردر هر اونس  قرار داشت .

برچسب ها: دلار ، طلا ، اونس جهانی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: