bazarnews

کد خبر: ۷۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از خودرودار شدن خانوارهای کم درآمد و دهک های پایین جامعه از طریق سهام عدالت خبر داد.

علی موسوی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بررسی طرح «سامان دهی» بازار خودرو گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو به هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی تحویل داده شده و هنوز به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی داده نشده است.
این عضو هیات کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در کمیسیون طرحی را ارائه خواهم کرد که خانوارهای کم درآمد و ضعیف از طریق سهام عدالت، بتوانند خودرودار شوند.
وی تاکید کرد: این طرح بار مالی برای دولت ندارد و به خانواده های نیازمند و دهک های پایین که توانایی مالی ندارند خودرو تهیه کنند، تعلق می گیرد، درصدد هستیم از طریق سهام عدالت که تا یک درصدی را در نظر گرفتیم، این افراد بتوانند خودرو را از خودروسازان خریداری کنند.
نماینده ملکان ادامه داد: محور بعدی این است که خودروسازان را توانمند کنیم و سرمایه برایشان ایجاد شود. در همین راستا سهام عدالت سرمایه عظیمی است که شرکت ها، پالایشگاه ها و پتروشیمی های توانمند پشتش قرار دارند و با ورودش می تواند در بازار خودرو تحول ایجاد کند.
وی گفت: در این طرح یک پروژه را برای خودروسازان در نظر گرفته ایم که کارخانه هایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ایجاد کنند تا این مناطق هم یک رونقی پیدا کنند و ایجاد اشتغال شود.
موسوی ادامه داد: برای سال دوم طرح تولید یک و نیم میلیون خودرو را در نظر گرفتیم که خودش جهش تولید است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: