bazarnews

کد خبر: ۷۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد خودرو های تحویلی توسط خودروسازان، تعهدات معوق این شرکت هاست.

سهیل معمارباشی با حضور در استودیو پخش خبر ۲۱ درباره افزایش قیمت خودرو در بازار افزود: اتفاقاتی که در بازار خودرو می افتد تابعی از شرایط عرضه خودرو نیست و از شرایط فعلی اقتصاد کلان کشور پیروی می کند. میزان تقاضای خودرو در کشور سالانه حدود یک میلیون می باشد و روزانه حدود دو هزار و ۷۰۰ تقاضای جدید برای خودرو ایجاد می شود.
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت درباره میزان تولید خودرو در کشور افزود: تولید خودرو امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش و عرضه خودرو هم حدود پنج درصد افزایش داشته که ۱۵ درصد مابقی، تولید ناقص خودروسازان می باشد و همچنین شرکت ایران خودرو امسال حدود ۴۰ درصد افزایش تولید داشته است.
معمارباشی گفت: خودروسازان طرح های توسعه ای را متوقف نکردند و ملزم به عرضه خودروی ارزان قیمت با موتور کم مصرف هستند که در ایران خودرو و سایپا در حال پیگیری است و تا پایان سال نمونه این خودرو در بازار عرضه خواهد شد.
وی افزود: صنعت خودرو یک صنعت بین المللی است و تولید بعضی قطعات خودرو اگر در تیراژ بین المللی تولید نشود، اقتصادی نخواهد بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: