bazarnews

کد خبر: ۷۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
استفاده از فیلترشکن از زمان آغاز فیلترینگ در کشور گسترش پیدا کرد که آلودگی سیستم، شنود ترافیک رد و بدل شده و نقض حریم خصوصی از اصلی ترین مشکلات ناشی از استفاده از آنهاست.

فیلترشکن که ما آن را با نام VPN می شناسیم، یک تکنولوژی ارتباطی است که کاربردهای مشخصی دارد. در واقع، از آنها برای استفاده هدفمند در بخش های خاص مثل شرکت ها استفاده می شود.
اما در کشور ما VPN و فیلتر شکن برای دور زدن فیلترینگ مورد استفاده قرار می گیرد که تهدیدات امنیتی و سایبری را متوجه کاربران می کند.
«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این باره می گوید: فیلترشکن ها گوشی های مردم را آلوده می کنند و آن ها را در معرض آسیب قرار می دهند.
وی خاطر نشان کرد: فیلترینگ برای تمام کشورها لازم است. اما نمی توانیم تمام پلتفرم هایی که مورد استفاده مردم هستند را محدود کنیم. آن ها جلوی این محدودیت می ایستند و مقررات درست را زیر پا می گذارند.
وزیر ارتباطات افزود: برخی می گویند فیلترشکن ها را نیز فیلتر کنید اما نمی توان این کار را کرد. مگر فقط یک فیلترشکن وجود دارد؟ زمانی که ۳۰ میلیون نفر دنبال فیلترشکن هستند و شرایط اقتصاد بسیاری از افراد باعث می شود به این فضا دسترسی داشته باشند، حتما راه خود را برای استفاده از فیلترشکن پیدا می کنند. نمی توان لشکری درست کرد که دنبال این موضوع باشند.
«حسین قاسمی» مسوئل تیم cdn ابرآروان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، در خصوص این راه ارتباطی و استفاده ای که در کشورمان از آن می شود سخن می گوید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: