bazarnews

کد خبر: ۷۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
احسان رضاپور تحلیلگر بازارسرمایه گفت: صندوق دارا سوم شامل شرکت های خودرویی و فلزی بوده که درحال حاضر هر دوی این صنایع در وضعیتی مطلوبی به سر می برند اما تازمانی که شرایط فعلی در بازار حاکم باشد استقبال چندانی از ورود صندوق ها و عرضه های اولیه انجام نمی شود.

چندماه پیش فعالان بازارسرمایه شاهد ورود صندوقی با نام  دارایکم به بورس بودند که به گفته کارشناسان استقبال زیاد سهامداران از این صندوق تاثیرات مثبتی را برای شاخص به ارمغان آورد بنابراین انتظار می رفت که درصورت تکرار دومینوی ورود این صندوق ها به بورس، دارا دوم نیز به همین میزان مورد توجه قرار گیرد اما متاسفانه دومین صندوق که شامل شرکت های پتروشیمی نیز می شد چندان مورد استقبال قرار نگرفت حالا باید دید که ورود داراسوم که مجموعه ای از شرکت های فلزی و خودرویی بوده چه تاثیراتی را برای بازار به همراه دارد .

در این خصوص احسان رضاپور تحلیلگر بازارسرمایه به اخبار فولاد، گفت: باتوجه به شرایط فعلی بورس بازگشت شرایط عادی و متعارف از اولویت برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازارسرمایه از بی اعتمادی رنج می برد، افزود: صندوق دارا سوم شامل شرکت های خودرویی و فلزی بوده که درحال حاضر هر دوی این صنایع در وضعیتی مطلوبی به سر می برند اما تازمانی که شرایط فعلی در بازار حاکم باشد انتظار نمی رود که استقبال چندانی از ورود صندوق ها و عرضه های اولیه انجام شود .

رضاپور ادامه داد: اگر تا پایان شهریور ماه بازار از شرایط هیجانی خارج شود با توجه به جذابیت هایی که برای صندوق ها در نظر گرفته می شود می توان در مورد استقبال و یا عدم استقبال از آن ها تصمیم گیری کرد.

تحلیلگر بازار سرمایه خاطرنشان کرد: چشم اندازها، سازوکارهای قانونی و درنظرگرفتن مزیت های اقتصادی برای شرکت هایی که درون صندوق قرار گرفته اند بعنوان عوامل تعیین کننده قیمت سهام صندوق ها محسوب می شوند.

وی افزود: تصمیماتی که در خصوص بازگشایی ، تخفیف و سهم های موجود در صندوق اتخاذ می شود نیز به تصمیمی گیری در مورد خرید صندوق ها کمک می کنند.

رضاپور با تاکید براینکه در حال حاصر بازار سرمایه با بی اعتمادی دست و پنجه نرم می کند، ادامه داد: در ماه های اخیر عواملی همچون پیشنهاد طرح گشایش اقتصادی، آزادسازی سهام عدالت در وقتی نامناسب و کاهش درصد سهام صندوق های درآمد ثابت و نیز کاهش درصد اعتبار کاگزاری ها به مشتریان موجبات تقویت شدت عرضه ها و ایجاد فضای منفی در بازار را فراهم کرد نتیجه آن افت ۴۰ درصدی سهام شرکت های حاضر در بورس بود.

وی با اشاره به اینکه از سویی دیگر هیجانات موجود در بازارهای ارز وخودرو نیز منابع مالی را از بازار سرمایه فراری داد، افزود: همه این عوامل دست به دست هم دادند که سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی نسبت به بازارسرمایه بی اعتماد شوند و جوانب احتیاط  را بیش از گذشته رعایت کنند و حتی در برخی موارد معاملات خود را به تعویق بیاندازند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: