bazarnews

کد خبر: ۷۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس علاوه بر ساماندهی بازار خودرو باعث می شود قیمتگذاری ها حقیق شده و دست دلالان از این بازار کوتاه شود.

علی جدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به تدوین طرح ساماندهی صنعت خودرو در ۱۹ ماده در کمیسیون اظهار داشت: در این طرح تلاش شده تا مشکلات بازار خودرو رفع شود و قیمت خودرو واقعی شود.
 به گفته وی در صورت تصویب نهایی این طرح به تدریج هیجان سرمایه گذاری در بازار از دست می رود و جلوی ضرر و زیان خودروسازان هم گرفته می شود.
نایب رییس کمیسیون دوم مجلس توضیح داد: در طرح ساماندهی بازار خودرو، اگر قیمت فروش در بورس از قیمت تمام شده خودرو قیمت تمام شده بیشتر باشد، مابه التفاوات به عنوان عوارض محاسبه می شود؛ به گونه ای که ۲۰ درصد از منابع حاصله به خزانه واریز شده و براساس تصمیم وزارتخانه های صمت و راه و شهرسازی صرف توسعه حمل و نقل، جایگزینی خودروهای فرسوده و توسعه جایگاه های گازرسانی طبیعی می شود.
 وی یادآورشد: البته مشوق هایی هم برای خودرو ساز در نظر گرفته شده تا در صورت ایجاد نوآوری، افزایش کیفیت و عرضه بیشتر خودرو این مشوق ها برای خودروساز اعمال شود.
جدی با بیان اینکه طرح ساماندهی خودرو پس از بررسی های لازم با قید دوفوریت در صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد، تصریح کرد: مجلس دستگاه قانون گذار و نظارتی است و به نظر می رسد باید شورای رقابت و دولت برای ساماندهی بازار خودرو با مجلس همکاری کنند.
 نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در طرح ساماندهی صنعت خودرو، قیمت، کیفیت، کمیت، شیوه عرضه، خدمات پس از فروش، هزینه های سربار و ...دیده شده است که برای اجرا شدن این موارد همکاری همه ارگان و سازمان ها لازم است.

برچسب ها: خودرو ، بورس ، صنعت و معدن
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: