bazarnews

کد خبر: ۷۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
بررسی اظهار نظر اخیر وزیر نفت پیرامون تولید فرآورده‌های نفتی؛
بیژن نامدار زنگنه چندی پیش با اشاره به توسعه گازرسانی در کشور گفت: با این اقدام انگار ما توانسته‌ایم ۲.۶ میلیون بشکه نفت را در ۱۰ پالایشگاه ۲۶۰ هزار بشکه‌ای پالایش کنیم و این اقدام خوبی بود که انجام شد؛ چراکه لازم نبود با احداث ۱۰ پالایشگاه با این ظرفیت تمام کشور را به کثافت و آلودگی بکشیم. اما آیا واقعا احداث پالایشگاه کشور را به آلودگی می کشد؟

زنگنه+فیلم

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: بیژن نامدار زنگنه چندی پیش در آغاز عملیات اجرایی طرح های گازرسانی کرمانشاه گفت: با توسعه فازهای پارس جنوبی، ما میزان تولید گاز در کشور را از روزانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رساندیم. این میزان تولید و گازرسانی به روستاها باعث صرفه‌جویی در مصرف فرآورده شد.

وی افزود: با این اقدام انگار ما توانسته‌ایم ۲.۶ میلیون بشکه نفت را در ۱۰ پالایشگاه ۲۶۰ هزار بشکه‌ای پالایش کنیم و این اقدام خوبی بود که انجام شد؛ چراکه لازم نبود با احداث ۱۰ پالایشگاه با این ظرفیت تمام کشور را به کثافت و آلودگی بکشیم.

به نظر می رسد قیاس وزیر نفت با نیازهای کشور که عدم خام فروشی و افزایش تولید فرآورده ها است، در تضاد است. همچنین ادعای ایشان درباره به کثافت کشیده شدن کشور توجیه ندارد. چرا که پالایشگاه ها در ابتدای کار ملزم به دریافت مجوز های زیست محیطی هستند. در عین حال گازهای مشعلی مخرب بسیاری در کشور وجود دارند که چاره آن ها تاسیس پالایشگاه است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: