bazarnews

کد خبر: ۷۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
رئیس اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی وابسته بیان‌کرد: ٧٠ درصد بازار دوچرخه کشور در سیطره خارجی‌ها است.

محمدخادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی وابسته در خصوص میزان رشد قیمت این نوع از وسایل حمل‌ونقل اظهار‌کرد: قیمت موتورسیکلت و دوچرخه همانند سایر کالا به دلیل نوسان ارز ۴٠ تا ۵٠ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح‌کرد: عمده موتورسیکلت‌های مصرف داخل از کشور هند وارد می‌شد اما به دلیل اینکه سرمایه‌گذار آن شرکت‌ها آمریکایی بودند و ما در تحریم قرار داریم از فروش این کالا به ما خودداری کردند.

به گفته این مقام مسئول اکنون با توجه به نبود موتورسیکلت‌های هندی در بازار، برخی صنوف که از قبل در انبارهای خود این کالا را دارند با توجه به شرایط اقتصادی آن را نسبت به نرخ روز دلار به فروش می‌رسانند تا بتوانند اصل سرمایه خود را حفظ کنند.

منصوری ادامه‌داد: برخی موتورهای هندی که از کیفیت خوبی هم برخوردار بود، قبل از تحریم با قیمت ٢٠ میلیون و اکنون با نرخ ٢۵ تا ٢٧ میلیون تومان، موتورهای هندا ١٢۵ با کیفیت بالا نیز قبل از تحریم ١٠ میلیون و اکنون ١۴ میلیون تومان و موتورهای هوندا با کیفیت پایین‌تر قبل از تحریم هشت میلیون و اکنون ۱۱ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی وابسته با بیان اینکه موتورهای هندی به دلیل تحریم دیگر وارد کشور نمی‌شود، افزود: در گذشته افراد به سود کم قانع بودند اما امروزه با توجه به شرایط اقتصادی، مردم برای حفظ سرمایه اولیه خود کالاها را نسبت به قیمت دلار به روز محاسبه می‌کنند و به فروش می‌رسانند.

به گفته منصوری موتورسیکلت‌های زیبا و جوان‌پسند نیز از چین به داخل کشور وارد می‌شود که مورد اقبال جوانان قرار گرفته است؛ کارخانه تولید سیلندر هم در داخل کشور کلنگ‌زنی شده که تکمیل و راه‌اندازی آن نیازمند حمایت است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی وابسته تهران با بیان اینکه در ایران تنها ۲ یا سه کارخانه فعال تولید دوچرخه آن هم با فعالیت محدود وجود دارد، گفت: ٧٠ درصد بازار دوچرخه کشور در سیطره خارجی‌هاست؛

منصوری در پایان خاطرنشان‌کرد: انجمن تولیدکنندگان دوچرخه هم تاسیس شده است که به حمایت نیاز دارد و در صورت حمایت می‌توانند بیشتر لوازم یدکی مورد نیاز این صنعت را در داخل تولید کند؛ با توجه به شرایط موجود و ترخیص نشدن برخی کالاها از گمرک‌ها میزان دقیق واردات موجود نیست.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: