bazarnews

کد خبر: ۷۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کارشناس بورس کالا گفت: افزایش میزان محدودیت خرید میلگرد در بورس کالا باهدف کنترل تقاضا و قیمت این محصول در بازار انجام‌شده است، اگرچه که به نظر می رسد این محدودیت نمی تواند، رشد قیمتی که در بازار آزاد و در نتیجه کمبود عرضه صورت گرفته را مرتفع کند.

بورس کالا در آخرین اقدام نسبت به محدودیت خرید در کدهای معاملاتی برای برخی از محصولات فلزی همچون میلگرد اقدام کرده است موضوعی که اگرچه کارشناسان این محدودیت را در راستای تنظیم تقاضا و کنترل سقف قیمتی عنوان کرده‌اند، اما بررسی ها نشان می دهد این محدودیت قادر نخواهد بود، رشد قیمتی که در بازار آزاد و در نتیجه کمبود عرضه صورت گرفته را مرتفع کند.

در این خصوص علی‌اصغر بهرامی کارشناس بورس کالا به اخبار فولاد گفت:  محدودیت‌های خرید در بورس کالا به‌طور روزانه تعیین می‌شوند.

وی بابیان اینکه این امر در راستای ایجاد سقف رقابت انجام می‌شود، افزود: اعمال محدودیت خرید مانعی برای افزایش تقاضا محسوب می‌شود که از این طریق می‌توان قیمت محصولات را نیز کنترل کرد.

کارشناس بورس کالا با اشاره به اینکه در روزهای میزان محدودیت خرید برای برخی از محصولات مانند میلگرد بیشتر شده است، ادامه داد: این امر باهدف کنترل تقاضا و قیمت این محصول در بازار آزاد انجام‌شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: