bazarnews

کد خبر: ۷۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
دیروز در خیابان فردوسی از صف افرادی که به دنبال خرید ارز ارزان از صرافی های بانکی باشند، خبری نبود؛ با این حال، بازار ارز شلوغ بود و به دلیل نوسانات هفته های اخیر، جمعیت بیشتری را به خود می دید.

در کنار این، بیشتر صرافی ها قیمت های بالاتری را بر تابلوی خود درج کرده بودند. به عنوان مثال، صرافی های ابتدای خیابان فردوسی عمدتا قیمت فروش و خرید خود را به کانال ۲۴ هزار تومانی برده بودند. از آن جا که هیچ صفی در خیابان فردوسی که بیشتر صرافی ها در آن حضور دارند، دیده نمی شد، می توان حدس زد که بازارساز عملا عرضه ارز ارزان را حداقل به صورت موقت ملغی کرده است. از سه شنبه شب نیز اخبار زیادی در فضای مجازی و سایت های اطلاع رسانی منتشر شد که سهمیه ۲ هزار و ۲۰۰ دلاری هر فرد برای یک سال حذف شده است. با توجه به رانتی که در توزیع ارز ارزان وجود داشت، حدس زده می شد که به زودی این نوع عرضه ارز تغییر کند. این عرضه موجب شده بود که صف های طولانی در برابر صرافی ها در روزهای قبل شکل بگیرد. در واقع طبیعی بود که دلالان و افراد عادی سعی کنند از سودی که بین ۴ تا ۵ میلیون تومان و حاصل از عرضه ارزان بود، بهره ببرند.
شروع هیجانی، احتیاط انتهایی
دیروز بازار ارز به شکل هیجانی معاملات خود را آغاز کرد. پیش از ساعت ۱۱ صبح، دلالان حضور فعالی در بازار داشتند و عمدتا قیمت های فروش خود را بالای ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان می کردند. حتی عده ای در پی آن بودند که دلار را با قیمت ۲۶ هزار تومان به افراد عادی که به بازار مراجعه کرده بودند، بفروشند.

برچسب ها: دلار ، ارز ، نرخ ارز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: