bazarnews

کد خبر: ۷۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان و واردکنندگان کالا، همچنین کاهش قیمت تمام شده کالا را دو مزیت حاصله از تخفیفات تعرفه ای سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت عنوان کرد.

فرهاد منتصر کوهساری صبح امروز(۲۰ شهریورماه) که به منظور شرکت در جلسه بررسی مشکلات و چالش های حوزه بندری و اقتصادی بندر شهید رجایی و بازدید از طرح های عمرانی و توسعه ای این بندر به هرمزگان سفرکرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان و کاهش قیمت تمام شده کالا دو مزیت مهم حاصله از تخفیفات تعرفه ای است که سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت در نظر گرفته است .
وی با اشاره به تخفیفاتی تعرفه ای درنظر گرفته شده به منظور توسعه صادرات و ترانزیت در بنادر کشور، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای حمایت از صادرات کنندگان و واردکنندگان مواد اولیه، تخفیفات تعرفه ای را به منظور حمایت از بخش خصوصی در نظر گرفته و نرخ پایه THC را تا ۱۰ درصد کاهش داده است.
وی بیان کرد: این تخفیفات در بخش صادرات تا ۲۵ درصد و در بحث ترانزیت نیز ۵۰ درصد در نظر گرفته شده تا بتوانیم کالاهای بیشتری را وارد بنادرکشورکرده و به کشورهای هدف ترانزیت کنیم.
عضو هیت عامل سازمان بنادر ودریانوردی با اشاره به رونق کانتینرهای یخچالی در بنادر کشور، خاطرنشان کرد: از آنجایی که امروز شاهد رونق صادرات محصولات از طریق کانتینرهای یخچالی هستیم لذا بمنظور کمک و تقویت صادرات در این بخش و هزینه های مترتب (حقوق و عوارض ) شناورهای یخچالی وهمچنین THC کانتینرهای یخچالی، طرحی را برای کل بنادر کشور در دست مطالعه داریم .

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: