bazarnews

کد خبر: ۷۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
عدم احراز هویت و صلاحیت در این سایت ها، بستر را برای فعالیت سوداگران این بازارها که عمدتاً با سوء استفاده از شماره های همراه افراد ثالث و انتخاب نام ها و آدرس های جعلی اقدام به ثبت آگهی خود می کنند، مهیا نموده است.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: یکی از معضلات موجود در فضای مجازی فقدان احراز هویت معتبر در کسب و کارهای اینترنتی است. از جمله مشکلات عدم احراز هویت، قیمت سازی در وب سایت های آگهی اینترنتی و ایجاد تلاطم و اخلال در بازارهای اقتصادی خصوصاً در بازار مسکن و خودرو می باشد.

 
عدم احراز هویت و صلاحیت در این سایت ها، بستر را برای فعالیت سوداگران این بازارها که عمدتاً با سوء استفاده از شماره های همراه افراد ثالث و انتخاب نامها و آدرسهای جعلی اقدام به ثبت آگهی خود میکنند، مهیا نموده است.
همچنین به نظر می رسد سوء استفاده کنندگان از گمنامی در فضای غیرحقیقی همواره درصدد هستند با ایجاد جو روانی و رسانه¬ای در راستای نیل به منافع نامشروع اقتصادی با طرح بهانه های واهی از اجرای هرگونه طرح ساماندهی هویتی سرباززنند و عرصه را برای سوداگران بازار هموار سازند.
در همین راستا و با هدف پیشگیری از وقوع جرم، معاونت دادستانی کل کشور در فضای مجازی در اقدامی موثر، اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی را موظف به ابلاغ استفاده از سامانه امتای مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت نموده است.
بدیهی است که تصمیم فوق با حمایت از فعالیت سالم کسب و کارهای مجازی و کاهش جرایم ارتکابی در حوزه خودرو و مسکن، سبب حفظ حقوق مصرف کنندگان و تأمین امنیت اقتصادی جامعه می گردد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: