bazarnews

کد خبر: ۷۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
استاندار «واسط» عراق برخی خبرها مبنی بر بازگشایی مرز «زرباطیه» (مهران در استان ایلام) را برای ورود زائران ایرانی اربعین تکذیب کرد.

«محمد جمیل المیاحی» روز پنجشنبه در اطلاعیه ای گفت که به سبب همه گیری ویروس کرونا، با ایرانی ها برای بسته بودن مرزها به توافق رسیده ایم و با توجه به شرایط بهداشتی عراق امسال از پذیرش زوار خارجی اربعین معذوریم.

وی اظهار کرد که در روزهای آینده جزئیات بیشتر این خبر اعلام خواهد شد.

در همین راستا استاندار کربلا سه شنبه گذشته و در واکنش به برداشت اشتباه از سخنان او درباره آیین اربعین در برخی رسانه ها تاکید کرد که به دلیل شیوع گسترده ویروس همه گیر کرونا، کربلا امسال امکان استقبال و میزبانی از زائران اربعین کشورهای دیگر را ندارد .

«نصیف الخطابی» گفت که ممنوعیت ورود زائران با تصمیم و نظر ستاد مرکزی مبارزه با کرونا به ریاست نخست وزیر برای حفاظت و سلامت جان زائران در برابر این ویروس انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت عراق هم گفته بود که مطابق مصوبه ستاد مرکزی مبارزه با کرونا، ورود زائران خارجی اربعین به کشور ممنوع است و هیچ تصمیم جدیدی در باره گشودن مرزها در ایام اربعین به روی زائران دیگر کشورها گرفته نشده است.

«سیف البدر» افزود که نشست ستاد مرکزی مبارزه با کرونا به ریاست «مصطفی الکاظمی»، هیچ تصمیم خاص و تازه ای در مورد بازگشایی مرزها در ایام اربعین حسینی به روی زائران خارجی اتخاذ نکرده و تصمیم های پیشین مبنی بر ممنوعیت ورود زائران و مسافران به خاک عراق به قوت خود باقی است.

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز دوشنبه هفته جاری در مصاحبه اختصاصی با تاکید کرد.

که پرونده اربعین در عراق بسته شده است و این کشور به هیچ زائر خارجی از جمله ایرانی اجازه ورود برای انجام آیین اربعین را نمی دهد.

وی گفت که دولت مرکزی عراق با توجه به بحران همه گیر کرونا به ما اعلام کرده است که به هیچ وجه اجازه ورود زوار اربعین از ایران و دیگر کشورهای خارجی را نمی دهد و در عمل این به معنای آن است که پرونده اربعین ۹۹ و ورود زوار خارجی در این کشور بسته شده است.          

مسجدی افزود که دولت عراق مدت هاست که این تصمیم را اعلام کرده است و به هیچ عنوان اجازه ورود زائر خارجی اربعین به کشور را نمی دهد.

 

ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: