bazarnews

کد خبر: ۷۷۰۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
رئیس کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی بورس گفت: این تصمیم که در آن مواد 16 و17 قانون رفع موانع تولید را ملغی کرده است، تخلف است و چندین پیامد و اثر نامطلوب در اقتصاد و بازارهای مالی دارد.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: بازار سرمایه یکی از بازارهای مهم تامین مالی در اقتصاد است که لازم است، مورد توجه و تاکید سیاست گذاران و مجریان اقتصادی قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: حرکت اقتصاد به سمت بازار سرمایه امری مبارک است و لازم است تا تمامی ارکان تصمیم گیر و مجریان از آن حمایت کنند.
حاجی بابایی گفت: مهم ترین سرمایه در بازار سهام، اعتماد مردم است که افراد می توانند مازاد سرمایه خود را از این مسیر به تامین مالی بخش دولتی و غیردولتی اقدام کنند و خود مردم نیز از عایدی آن بهره مند شوند. 
وی افزود: هیچ کس اعم از شخص حقیقی و حقوقی، بخش دولتی و غیردولتی حق ندارد که در بازار سرمایه به تعهدات خود عمل نکند و به اعتمادی که در بازار ایجاد شده است، خدشه وارد کند. هر گونه خدشه به اعتماد مردم از طرف دولت و دستگاه های دولتی و سایر افراد توسط مجلس پیگیری خواهد شد و برخوردهای لازم با آن انجام خواهد شد. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس، خطاب به شرکت ها و بنگاه ها گفت: شرکت ها وبنگاه ها از ظرفیت ایجاد شده در بازار سهام که قیمت تامین مالی کمتری در مقایسه با تسهیلات و انتشار اوراق دارد، استفاده کنند و نسبت به سهام داران خرد در بازار که اعتماد کردند و سهام ایشان را خریدند، حمایت کنند و با معاملات خود به آسیب و ضرر نزنند.
وی تاکید کرد: با این حال، در وضعیت فعلی بازار سرمایه می توان با کمک مشتقات مالی که نوعی بیمه سهام در قبال نوسانات قیمتی در بازار سهام می باشد، ترس و هیجانات در بازار را کاهش داد و مردم از این ابزار استفاده کنند. 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
0
حسین سلاح‌ورزی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و عضو شورای عالی بورس در پاسخ به حاجی‌بابایی نوشته است: «در شرایطی که همه برای بازگشت ثبات و آرامش به بورس تلاش می‌کنند،رییس محترم کمیسیون بودجه مجلس، ندیده و نشنیده تصمیمات شورای عالی بورس را تخلف محرز تشخیص داده‌اند! با توجه به حضور دو نماینده ناظر مجلس در این شورا، بهتر نبود که در مورد جزئیات ابتدا با همکاران خود مشورت می‌کردند؟»

پس از سلاح‌ورزی، سعید اسلامی دیگر عضو شورای عالی بورس هم واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: «رئیس کل بانک مرکزی به‌عنوان عضو و دو نماینده مجلس به‌عنوان ناظر در جریان جلسات شورای‌عالی بورس هستند. شورای‌عالی بورس اختیارات لازم برای اخذ تصمیمات را داشته است. امیدواریم با همکاری هم بتوانیم به ثبات بازارهای مالی کشور کمک کنیم.»

علاوه بر این، شاهین چراغی، دیگر عضو شورای عالی بورس نیز در توییتی نوشت: «دو عضو محترم از مجلس شورای اسلامی ناظر بر مصوبات شورای بورس میباشند،همچنین با توجه به تخصصی بودن مصوبات شورا، انتظار میرود قبل از انتشار اطلاعات نادرست در خصوص تصیمم شورا در فضای رسانه ای،به جهت حفظ حقوق مردم و محمل قانونی مصوبه مذکور،حداقل با رئیس شورای بورس مذاکره میگردید.»
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: