bazarnews

کد خبر: ۷۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اجباری شدن تاسیس صندوق بازارگردان برای شرکت های بورسی خبر داد.

حسن قالیباف اصل در نشست هم اندیشی ایمیدرو و شرکت های معدنی با سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه به جایی رسیده که نسبت به گذشته باید توجه بیشتری به آن شود، گفت: امسال مردم در بازار حضور خوبی داشتند و نقدینگی مناسبی به بازار وارد شده است. فرصت خوبی برای کشور است که از این بازار برای بخش های اقتصادی تأمین مالی شود.
وی افزود: در هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، انتشار اوراق بدون ضامن را از طریق شرکت های رتبه بندی شده مصوب کردیم به این معنا که اگر شرکتی رتبه بالا کسب کند می تواند اوراق بدون ضامن منتشر کند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه به عنوان نخستین شرکت توانست مجوز انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق اوراق بدون ضامن را از سازمان بورس دریافت کند. شرکت های معدنی هم می توانند از فرصت انتشار اوراق بدون ضامن استفاده کنند.
قالیباف اصل با تاکید بر اهمیت موضوع افزایش سرمایه برای شرکت های بورسی گفت: ایمیدرو از ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش سرمایه داده است که اقدام خوبی است. سازمان بورس و اوراق بهادار نیز از درخواست افزایش سرمایه شرکت ها استقبال کرده و در این سازمان درخواست افزایش سرمایه شرکت های بورسی برای صدور مجوز حداکثر ۵ روز به طول می انجامد. مجلس نیز قانون افزایش سرمایه شرکت ها از محل سود سهام را تصویب کرده است که فرصت خوبی برای شرکت های بورسی است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: