bazarnews

کد خبر: ۷۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
وزیر نیرو از برنامه ریزی برای تاسیس مرکز ملی مطالعات آب های مرزی منابع مشترک خبر داد.

"رضا اردکانیان" در جلسه تودیع و معارفه رئیس موسسه تحقیقات آب، با تاکید بر اهمیت و حساسیت موسسه تحقیقات آب کشور در زمان فعلی گفت: تاثیر موسسه تحقیقات آب به رغم ساختاری که در کشور وجود دارد مرتبط با اولویت های شاخه مدیریت آب کشور بوده و در زمان فعلی از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
وی افزود: این مرکز در زیرمجموعه ساختار موسسات تحقیقات آب شکل گرفته و در عین حالی که ماهیت بین بخشی خود را حفظ می کند، به لحاظ ساختاری از ظرفیت اساسنامه موسسه تحقیقات آب استفاده خواهد کرد.
وزیر نیرو با اشاره به لزوم تاسیس مرکز ملی مطالعات آب های مرزی منابع مشترک بعد از ۱۴ سال تعطیلی، گفت: در میان مدل هایی که برای شکل گیری این مرکز وجود داشت، مقرر شد مرکز ملی مطالعات در زیرمجموعه ساختار موسسات تحقیقات آب قرار گرفته و در عین حال که ماهیت بین بخشی خود را حفظ می کند، به لحاظ ساختاری از ظرفیت اساسنامه موسسه تحقیقات آب استفاده کند.
وی مقدمات تدوین لایحه قانون جامع منابع آب را جایگزین طرح توزیع عادلانه آب عنوان کرد و افزود: قرار است تا پایان فصل پاییز با تحقیقات فشرده و کار جمعی این لایحه تصویب و تقدیم مجلس شود.
اردکانیان در ادامه با بیان اینکه استقرار مدیریت حوضه های آبریز، تکلیف قانونی است، گفت: تمرکز در ساختار های مدیریت آب کشور با ادغام معاونت امور آب و آبفا با شرکت مدیریت منابع آب ایران از هفته گذشته و در چارچوب اولین طرح ساز و کاری پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آغاز شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: