bazarnews

کد خبر: ۷۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
قرار است با عرضه تمامی خودروهای صفر در بورس، جلوی فروش این خودروها توسط خودروسازان از درب های پشتی گرفته شود.

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست رونمایی طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک که عصر امروز در اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر برگزار شد در خصوص نابسامانی های بازار خودرو گفت: در حال حاضر کشور ظرفیت تولید خودرو را دارد اما به دلیل توزیع غیر شفاف و غیر منطقی خودرو عملا بازار خودرو دچار مشکلات زیادی شده است. وقتی کالای مصرفی مانند خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه ای شود، ناخوداگاه بازار خودرو نابسامان شده و قیمت ها بالا می رود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بر این اساس طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک با همکاری اندیشکده ها و کارشناسان در مجلس آماده شده و بعد از اعلام وصول، در حال حاضر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال بررسی است.
پایان فروش خودرو از درب های پشتی با استفاده از ابزار بورس
وی خاطر نشان کرد: مبنای این طرح اصلاح توزیع خودرو با عرضه خودرو در بورس کالا است و تلاش شده است تا با استفاده از این سازکار، همه راه های توزیع خودرو صفر به غیر از مسیر بورس بسته شود تا خودروسازها نتوانند از درب های پشتی خودرو را به فروش برسانند. با فروش خودرو در بورس کالا، عرضه و تقاضا است که قیمت را تعیین میکند و عملا قیمت گذاری دستوری به دلیل ناکارآمد بودن حذف می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: