bazarnews

کد خبر: ۷۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران از 4 برابر شدن قیمت لاستیک در شرایط کنونی و پس از برداشتن ارز دولتی آن انتقاد کرد و گفت: چرا باید قیمت یک حلقه لاستیک از واردات تا بازار داخلی بیش از 2برابر شود و نظارت دقیق و درستی روی تولید و واردات آن وجود نداشته باشد؟

احمد کریمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از اوایل تابستان سال ۱۳۹۷ مسئله کمبود لاستیک در بازار مطرح شد، چراکه لاستیکی برای عرضه وجود نداشت و همین مسئله سبب افزایش قیمت آن شد. در نهایت از سوی کمیسیون عمران در همان سال اعلام شد که اگر وارد کننده ای می تواند به این عرصه وارد شود به او مجوز می دهیم تا بتواند کمک کند؛ اما در آن زمان هیچ اطلاعات و آمار دقیقی از میزان تولید، واردات و نیاز کشور به لاستیک در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود نداشت.
دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران ادامه داد: آمارهای منتشر شده نشان می داد نیاز خودروهای سنگین در بخش های مختلف حمل و نقل عمومی سالانه 5میلیون حلقه لاستیک است که یک میلیون حلقه در داخل تولید شده و ۵۰۰ هزار حلقه به صورت رسمی وارد می شود؛ یعنی بیش از ۳.۵ میلیون حلقه لاستیک به صورت غیررسمی و قاچاق به کشور وارد می شد. در نهایت سامانه ای در سازمان راهداری طراحی شد که قرار بود براساس کارکرد به صاحبان وسائل حمل و نقل عمومی سنگین لاستیک تحویل شود که سبب شد لاستیک موجود در کشور عادلانه و براساس کارکرد بین رانندگان توزیع شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: