bazarnews

کد خبر: ۷۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش ۶۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به روز گذشته و رسیدن نرخ آن به هر کیلو ۱۷۹۰۰ تومان خبر داد و گفت: دلیل گرانی تخم مرغ صادرات بی منطق و بی رویه است.

مهدی یوسف خانی در خصوص وضعیت قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: درحال حاضر قیمت مرغ در حال کاهش بوده و با توجه به اینکه روز گذشته قیمت هر کیلو مرغ ۱۸۵۰۰ تومان بوده امروز به ۱۷۹۰۰ تومان کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه به دلیل کاهش تقاضا نسبت به عرضه، قیمت ها رو به کاهش است، در خصوص دلیل کاهش تقاضا گفت: شیوع ویروس کرونا، بسته بودن تالارها و نبود مجالس و نهایتا کاهش توانایی خرید مردم از دلایل اصلی کاهش تقاضا است.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی خاطر نشان کرد: کاهش قیمت مرغ به نفع مصرف کننده بوده ولی برای تولید کننده به دلیل اینکه قیمت تمام شده بیش از نرخی است که به فروش می رسد، سودی نداشته و به ضرر آنها است.
افزایش ۲.۵ برابری قیمت ماهی صیدی نسبت به سال گذشته
یوسف خانی در خصوص قیمت ماهی و میگو نیز افزود: قیمت ماهی صیدی نسبت به سال گذشته حدودا ۲.۵ برابر شده و به نوعی که ماهی شیر جنوب از کیلویی ۷۰ هزارتومان به ۱۷۰ هزار تومان رسیده است. ماهی های پرورشی از جمله قزل آلا نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ماهی، باعث کاهش تقاضا شده است، ادامه داد: قیمت انواع ماهی که بیشتر مورد تقاضای مردم است حدود هر کیلو ۱۶۰ الی ۱۷۰ هزار تومان است ولی ماهی هایی از جمله ماهی صیدی شیر و حلوا سفید حدود کیلویی ۲۵۰ هزار تومان است که به دلیل اینکه تقاضا برای آن کم است، باید کسی از قبل سفارش دهد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: