bazarnews

کد خبر: ۷۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک، خبر از ارجاع این طرح به صحن علنی مجلس داد.

روز گذشته نشستی با حضور روح الله ایزدخواه نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن، پژوهشگران و منتقدین صنعت خودرو در اندیشکده سیاست گذاری امیرکبیر برگزار شد. در این جلسه، طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک مورد بررسی قرار گرفت و ایزدخواه از مزیت های این طرح سخن گفت.
وی در این نشست با ابراز اوضاع نابسامان فروش خودرو، گفت: در زمان حاضر کشور ظرفیت تولید خودرو را دارد اما به دلیل توزیع غیرشفاف این محصول، بازار فروش خودرو دچار آسیب های فراوان شده است. وقتی خودرو که یک کالای مصرفی است، به کالایی سرمایه ای تبدیل گردد، بازار به هم می ریزد و آشفته می گردد.
ایزدخواه افزود: بر این اساس، طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک، با همکاری اندیشکده ها و منتقدین، در مجلس آماده شده است و بعد از اعلام وصول در زمان حاضر در کمیسیون صنایع و معادن در حال بررسی است.
وی گفت: مبنای این طرح، اصلاح روش توزیع و فروش خودرو است و این امر با عرضه این محصول در بورس کالا محقق می گردد، تلاش می شود با عملیاتی شدن این موضوع، روش های توزیع خودروی صفر به غیر از مسیر بورس کالا بسته شود تا خودروسازان نتوانند از درب های پشتی، خودرو را به فروش رسانند. با فروش خودرو در بورس کالا، عرضه و تقاضا است که قیمت را تعیین می کند و عملاً قیمت گذاری دستوری به دلیل ناکارآمد بودن حذف می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: