bazarnews

کد خبر: ۷۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه ارزش فعالیت های اقتصادی شرکت های دانش بنیان کشور سال گذشته حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بود، به فعالیت های بورسی این شرکت ها اشاره کرد و گفت که ۴۱ شرکت دانش بنیان در بورس فعالند.

سورنا ستاری روز سه شنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان آذربایجان شرقی گفت: آن چه باعث شکل گیری اقتصاد دانش بنیان در کشور می شود، زیست بوم است و پول تنها بخشی از این زیست بوم را تشکیل می دهد.
وی اظهار کرد: امروز برای ایجاد تحول در اقتصاد دانش بنیان به تفکر نو در این حوزه نیاز است تا با آن به جوانان کمک شود تا در محیطی درست به کار، فعالیت، نوآوری و کارآفرینی روی آورند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تأکید کرد: اگر یک جوان به دلیل کمبود ظرفیت ها و امکانات، به تهران عزیمت کند، به مانند خونی است که از این منطقه به جای دیگر می رود، بنابراین باید با درک صحیح از وضعیت موجود، زمینه لازم برای نگاه داشتن جوانان و صاحبان ایده در منطقه فراهم شود.
ستاری با بیان اینکه نیروی انسانی پایه اقتصاد است، گفت: باید در استان ها محیطی ایجاد شود که فرزندانمان به سایر استان ها و پایتخت کوچ نکنند بلکه در داخل استان برای رشد و توسعه آن تلاش کنند .
وی با بیان اینکه سرمایه ما جوانانمان هستند، گفت: سرمایه جوانان ما مغزشان است و باید فضایی ایجاد شود که آنها رشد کنند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: آذربایجان شرقی استان بسیار مستعدی است و باید زیست بومی ایجاد شود که مشکلات استان را در داخل حل کند .
وی با بیان اینکه در استان آذربایجان شرقی گفتمان خوبی در حوزه فناوری جاری شده است، ادامه داد: زمانی تصور بر این بود که توسعه سخت افزاری است و بعدها توسعه را نرم افزاری دانستیم ولی الان متوجه شده ایم توسعه فرهنگی است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: