bazarnews

کد خبر: ۷۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
ارزش دلار در برابر بسیاری از ارزهای مهم نزولی شد.

به نظر می رسد که باید شاهد دوره تازه ای از تورم در محدوده دو درصدی در بزرگ ترین اقتصاد جهان باشیم. آن طور که داده های منتشر شده نشان می دهد، متوسط نرخ تورم آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به آگوست با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به سطح ۱.۳ درصد رسید. این نرخ تورم که بالاترین سطح تورمی ثبت شده در آمریکا در هشت ماهه اخیر بوده است پس از آن به ثبت می رسد که بانک مرکزی آمریکا از تغییر رویکرد تورمی خود خبر داد.
در مدل جدید سیاست گذاری فدرال رزرو، اجازه داده خواهد شد تا برای تقویت رشد اقتصادی و تزریق نقدینگی لازم به بازارها، نرخ تورم از سطح دو درصدی هدف گذاری شده قبلی عبور کند اگر چه طبق گفته جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا، اجازه فاصله گرفتن بیش از حد تورم از سطح دو درصدی داده نخواهد شد.
همان طور که انتظار می رفت، بانک مرکزی اروپا نیز در اجلاس اخیر خود به مانند بانک های مرکزی کانادا و آمریکا تصمیم گرفت تا نرخ بهره خود را در سطح قبلی حفظ کند. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در سطح منفی ۰.۵ درصدی قرار داده است. علاوه بر منطقه یورو، نرخ بهره اکنون در ژاپن و سوییس نیز در سطح منفی قرار دارد.
کریستین لاگارد- رئیس بانک مرکزی اروپا با اشاره به جلسه مدیران ارشد این بانک در خصوص صعودهای اخیر یورو گفت: ما به دقت اوضاع را زیر نظر داریم اما باید یک بار دیگر تصریح کنم که سیاست ما در دخالت نکردن در نرخ برابری ارزها، ثابت است.

برچسب ها: دلار ، ارز ، نرخ جهانی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: