bazarnews

کد خبر: ۷۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
یک مقام مسئول گفت:در پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۹، محصولات بخش کشاورزی و غذا با سهم ۱۹.۹درصدی نسبت به کل صادرات غیرنفتی در همین بازه زمانی، با وزن تقریبی سه میلیون و ۵۶ هزار تن صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک با اشاره به آمار تجارت پنج ماهه نخست سال گفت: صادرات غیرنفتی کشور در حدود ۳۸ میلیون تن است که بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته و همچنین برای واردات با حجم ۱۳.۷ میلیون تن، ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است. به گفته او، میزان تجارت فقط در مردادماه حدود پنج میلیارد دلار بوده است.
سخنگوی گمرک در ادامه افزود: محصولات بخش کشاورزی و غذا در صادرات، سهم ۱۹.۹ درصدی نسبت به کل صادرات غیرنفتی و در واردات سهم ۲۹.۶ درصدی را از آن خود کرده اند.
همچنین براساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی، در پنج ماهه نخست امسال، محصولات بخش کشاورزی و با وزن تقریبی سه میلیون و ۵۶ هزار تن ، به ارزش دو میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار، به کشورهای عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، پاکستان، فدراسیون روسیه، هند، ترکیه، ویتنام، ترکمنستان و آلمان صادر شد. همچنین واردات محصولات بخش کشاورزی و غذا با ۱۰ میلیون و ۸۸ هزار تن و به ارزش چهار میلیارد و ۹۱ میلیون دلار، ۲۹.۶ درصد از واردات غیرنفتی ۱۳.۸ میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: