bazarnews

کد خبر: ۷۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، گفت: این شرکت با ثبت یک چهارم مجموع اکتشاف های جهان در سال ۲۰۱۹، توانست در رتبه نخست دنیا در زمینه اکتشاف قرار گیرد.

سیدصالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران امروز (شنبه، ۲۹ شهریورماه) در یک نشست خبری به مرور گزارش اخیر مؤسسه وودمکنزی از آمار اکتشاف های نفت و گاز جهان و تشریح موفقیت ایران در این حوزه پرداخت و گفت: شرکت ملی نفت ایران توانست با وجود رویارویی با تحریم های ظالمانه و در شرایطی کاملاً نابرابر، رتبه نخست جهان را از نظر میزان کشف ذخایر هیدروکربوری قابل استحصال به خود اختصاص دهد.
اکتشافات ۲۰۱۹ جهان؛ سرمایه گذاری کمتر و موفقیت بیشتر
وی با بیان اینکه در همه جهان دنیا با کاهش قیمت نفت و یا کمبود بودجه در شرکت های نفتی، نخستین جایی که بودجه آن کاهش می یابد بخش اکتشاف است، با این وجود کاهشی در هزینه های اکتشافی صنعت نفت ایران رخ نداد، عنوان کرد: باوجود کاهش هزینه های اکتشافی در شرکت های اکتشاف و تولید جهان، با این حال سال ۲۰۱۹ با موفقیت های اکتشافی زیادی همراه بود و حفاری در مجموع ۶۰۰ چاه اکتشافی در این سال، منتج به کشف بالغ بر ۲۲۰ میدان یا مخزن هیدروکربوری در جهان شد. بر اساس گزارش وودمکنزی ، اکتشاف های سال ۲۰۱۹ دو برابر اکتشافات سال ۲۰۱۸ بوده و مقدار کشفیات سال ۲۰۱۹ در پنج سال گذشته بی سابقه بوده است.

برچسب ها: شرکت ملی نفت ، اکتشاف ، نفت ، گاز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: