bazarnews

کد خبر: ۷۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
بررسی فرصت‌هایی که ویروس کرونا برای جوامع و اقتصاد کشورها فراهم کرده است به ما کمک می‌کند تا از جنبه‌های دیگری به این بحران نگاه کرده و از آن‌ها بیشترین استفاده را ببریم.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: با گذشت بیش از ۶ماه از شیوع ویروس کرونا باید بدانیم که با وجود همه مشکلات نمی‌توان فرصت‌هایی که این بحران در اختیار سیاستگذار قرار داده است را فراموش‌کرد.

گاردین در مقاله‌ای به ۶فرصت بی‌سابقه‌ که شیوع ویروس کرونا برای جوامع و دولت‌ها فراهم کرده، اشاره کرده است.

اکتشافات جانبی کار بر روی درمان ویروس

اول اینکه انتظار می‌رود تحقیقاتی که در حال حاضر روی ویروس کرونا در حال انجام است همراه اکتشافات دیگری باشد که بسیاری از آن‌ها مزایای قابل‌توجه و بادوام خواهند داشت.

کمک بخش‌ خصوصی به دانشمندان

مورد دوم این است که همکاری بخش‌های خصوصی با یکدیگر هم برای حل این مشکل بسیار عمیق‌تر شده است.

دانشمندان سراسر دنیا اطلاعاتی را منتشر می‌کنند که بی‌سابقه‌است و همکاری شرکت‌های دارویی به روش‌های مختلف هم بی‌نظیر است.

این تلاش‌های جمعی توسط شرکت‌های پویای عمومی - خصوصی پشتیبانی می‌شوند و نشان می‌دهند که این ابزار توسعه وقتی که به درستی متمرکز شود و هم ترازی وجود داشته باشد بسیار مفید خواهد بود.

استفاده از روش‌های جدید جمع‌آوری داده

سوم اینکه، مشکلات اقتصادی ناشی از این بیماری همه‌گیر باعث تشدید تلاش‌های بخش خصوصی برای جمع‌آوری و تحلیل طیف گسترده‌ای از داده‌های با فراوانی بالا در دامنه‌های فراتر از پزشکی شده‌است.

همچنین علاقه‌ها برای استفاده از روش‌های نوین اندازه‌گیری فعالیت‌های اقتصادی از طریق گوشی‌های هوشمند، مصرف برق و خرده‌فروشی، همچنین استفاده از کارت اعتباری و رزرو رستوران افزایش یافته است.

این معیارهای جدید می‌توانند کیفیت و ارتباط سیاست جمع‌آوری داده‌ها را بهبود بخشند.

رفتن به سوی احتمالات بجای ظرفیت موجود

چهارم اینکه شوک ناشی از بحران، آگاهی جمعی ما را افزایش داده است.

ناگهان، بسیاری در بخش‌های خصوصی و دولتی بیشتر در مورد توزیع کامل نتایج بالقوه فکر می‌کنند، در حالی که در گذشته آن‌ها تنها بر آنچه روی داده بود متمرکز می‌شدند و سیاستگذاران هم بیشتر به سراغ احتمالات در تحلیل‌ها و تصمیم‌های خود می‌روند درحالی که پیش از این چنین نبود.

 حال که با شیوع کرونا و کمتر شدن فعالیت برخی شرکت‌ها میزان تولید گازهای مضر کمتر شده است، بسیاری از دولتمردان تاثیر این موضوع را بر آب‌وهوا پذیرفتند و دیگر به آن به چشم یک هدف دور از دسترس و بلندمدت نگاه نمی‌کنند و درها بر روی سرمایه‌گذاری بر بهبود وضعیت آب‌وهوا و رسیدن به یک آینده سبز گشوده شده است.

همکاری چندجانبه بخش خصوصی و عمومی

 پنجمین نکته به افزایش ظرفیت‌ها اشاره می‌کند؛ اینکه چگونه توجه‌ها به مسائلی فراتر از بهداشت و اقتصاد که در این بحران درگیر هستند جلب شد و البته ظرفیت‌ها هم برای بروز احتمالی بحران‌های بزرگ دیگری بیشتر شد. همچنین در این بین به نقش شرکت‌ها و بخش خصوصی هم توجه زیادی شد و آموختیم که همکاری همه‌جانبه تنها راه عبور از چنین شرایطی است.

تغییر روابط کارفرما‌یان با کارکنان

در نهایت، این بحران باعث شده است تعامل و ارتباط شرکت‌ها با کارکنان خود بسیار صادقانه و بی‌پرده‌تر‌شود و به نیاز کارمندان هم توجه بیشتری شود.  نمی‌توان انکار کرد که نحوه تعامل، کار و سبک زندگی ما از زمان شیوع کرونا بسیار تغییر کرده است و بنظر هم بعید می‌رسد که پس از به پایان رسیدن بیماری به حالت قبل برگردد.

حال چالش اصلی این است که این لیست را گسترش دهیم. به مزایا و فرصت‌هایی که این بحران در اختیار ما قرار داده بیشتر توجه کنیم تا بتوانیم با کمک یکدیگر برای نسل فردا، آینده‌ای بهتر را رقم بزنیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: