bazarnews

کد خبر: ۷۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:بومی سازی خودرو از راه قطعه سازی در داخل می گذرد و این روزها علت اینکه تولید خودرو تیراژش پایین آمده و نوسان قیمت دارد، وابستگی قطعاتش به خارج از کشور است.

سید علی موسوی درباره افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو و اینکه آیا بنا نیست مجلس شورای اسلامی نظارتی روی این امر داشته باشد ، گفت:طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان در کمیسیون اقتصادی مجلس به دلیل گرانی های اخیر کلید خورد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در گذشته هم چند نماینده طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان را درباره وضعیت بازار خودرو و اتفاقاتی که شاهدش بودیم مطرح کردند، مسائلی که این روزها دیگر به نقطه اوج خودش رسیده است و باید به حال آن فکری کرد.
وی ادامه داد: سوال ما از مسئولان این است که این چه وضعیتی است که در بازار خودروی کشور وجود دارد؟ قیمت ها به یک باره جهش پیدا کرده و ما یک بی سامانی را مشاهده می کنیم، از همین رو در کمیسیون اقتصادی پیگیر علت ها شد اهیم.
موسوی گفت: در یک جلسه خودروسازان را دعوت کردیم که بیایند و توضیحاتی را درباره وضعیت خودرو ارائه دهند که این توضیحات در مواردی قانع کننده و در برخی موارد هم قانع کننده نبود و قرار شد این جلسات ادامه پیدا کند.
نماینده ملکان درباره آخرین وضعیت طرح «خودرودار شدن خانوارها از طریق سهام عدالت» گفت: این طرح به مرکز پژوهش های مجلس فرستاده شده است و در حال غنی تر شدن و چکش کاری است تا ان شاالله آن را با قید دو فوریت به صحن بیاوریم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: