bazarnews

کد خبر: ۷۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
طی هفته‌های گذشته روند شیوع ویروس کرونا در آمریکا شدت گرفته و همین امر روند اقتصاد این کشور و تاثیر آن بر انتخابات را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: طی هفته‌ای که گذشت برای نخستین بار در 8 هفته گذشته دوباره شاهد افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا بودیم.

به گونه‌ای که به تبع آن تعداد قربانیان ابتلا به این بیماری در آمریکا از مرز 200 هزار نفر گذشت.

همین امر اهمیت حوزه اقتصادی و تاثیر آن بر انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آمریکا را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

ژروم پاول، رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا، بارها اعلام کرده و حتی هفته پیش چند بار گفت که روند بهبود اوضاع اقتصادی در آمریکا بستگی به کنترل کردن شیوع ویروس کرونا دارد.

وی البته نسبت به رویکرد القاء ایده عادی شدن اوضاع و بازگشت ایمنی از این بیماری در میان مردم آمریکا انتقاد جدی داشت.

از میان 6 ایالتی که هم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هم هنوز تکلیف رویکرد مردم آنها در رای به جمهوری‌خواهان یا دموکرات‌ها مشخص نیست و هر لحظه نتیجه آراء آنها ممکن است جابجا شود ویسکانسین سه هفته مانده به انتخابات اصلا حال خوبی ندارد.

در این ایالت شاهد افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا هستیم و نرخ آن تا حالا به دو و نیم برابر متوسط ابتلا به کرونا در آمریکا بر اساس نسبت جمعیتی رسیده است.

با رسیدن متوسط تعداد مبتلایان به کرونا در ویسکانسین به بیش از 1900 نفر در روز فرماندار این ایالت این هفته اعلام وضعیت فوق‌العاده کرد.

در آریزونا هم تعداد مبتلایان طی هفت روز گذشته به شدت افزایش یافته است.

نتایج انتخابات در آمریکا همواره تحت تاثیر سلامت اقتصاد این کشور قرار داشته است. اما در شرایط کنونی رابطه شیوع کرونا، اقتصاد آمریکا، و جهت‌گیری انتخاباتی مردم این کشور به هیچ عنوان قابل حدس و پیش‌بینی نیست.

در میان 6 ایالت تاثیرگذار بر انتخابات آمریکا جو بایدن، نامزد دموکرات، تنها در دو ایالت میشیگان، که ویروس کرونا در آن به کنترل درآمده و ویسکانسین، که کرونا در آن از کنترل خارج شده،‌ از ترامپ پیشی گرفته است.

پنسیلوانیا هم یکی دیگر از این ایالت‌هاست و نرخ بیکاری در این ایالت در ماه آگوست به 10.3 درصد افزایش یافت و این در حالی است که مبتلایان به کرونا در این ایالت روندی کنترل شده و نزولی دارد.

نرخ بیکاری در آریزونا هم 5.9 درصد است

در آمریکا در طول تابستان سال جاری و زمانی که مردم آمریکا در حال بالا بردن هزینه‌کرد خود بودند شاهد رشد سنگین تعداد مبتلایان بودیم.

در سه ماهه دوم سال جاری آمریکا بدترین اوضاع اقتصادی خود از سال 1947 تا کنون را تجربه کرد.

مایکل فرولی، کارشناس ارشد اقتصادی بانک جی‌پی مورگان آمریکا، چند روز پیش گفته است در شرایط کنونی شاهد بهبود اوضاع معیشتی خانوارهای آمریکایی هستیم.

یکی از دلایل این مسئله این است که تنها در ماه جولای 75 میلیارد دلار به عنوان مزایای بیمه بیکاری بین آنها توزیع شد.

البته این طرح در پایان ماه جولای متوقف شد و باعث شد بسیاری از کسانی که شغل خود را از دست داده‌اند پول کمتری برای خرج کردن داشته باشند.

بسیاری از طرح‌های کمکی دولت آمریکا به اقتصاد این کشور در هفته‌های گذشته منقضی شده و حالا روند بهبود اوضاع اقتصادی این کشور در حال کند شدن است.

اگرچه برخی‌ آمارها حاکی از رونق گرفتن بازار مسکن و افزایش ثبت سفارش خرید تجهیزات از سوی شرکت‌های نوتاسیس به چشم می‌خورد.

با این حال اما هنوز 26 میلیون فرد بیکار در آمریکا وجود دارد که برای گذران زندگی خود به دریافت کمک‌های دولتی، وابسته هستند.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که 40 درصد شرکت‌های کوچک در آمریکا بعید می‌دانند که بتوانند تا پایان سال درآمد کافی برای پابر جا ماندن به دست آورند.

کارشناسان اقتصادی در بانک‌هایی نظیر گلدمن ساکس و جی‌پی مورگان، این هفته پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی آمریکا برای سه ماهه آینده را کاهش دادند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: