bazarnews

کد خبر: ۷۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
فرمانداری شاهین شهر و میمه در اطلاعیه‌ای در خصوص غرق شدن چهار کودکان ۷، ۹، ۱۰ و ۱۲ ساله افغانستانی مقیم و ساکن شاهین شهر توضیحاتی ارائه داد.

بر اساس گزارش رسمی تعداد ۴ نفر از کودکان ۷، ۹، ۱۰ و ۱۲ ساله افغانستانی مقیم و ساکن شاهین شهر، عصر روز دوشنبه، ۱۷ شهریور ماه بنابر اعلام خانواده‌های آنها به قصد بازی در گیم نت از منزل خارج شده و پس از گذشت چندین ساعت و بازنگشتن به منزل، والدین پیگیر وضعیت آنها شدند.

با اعلام خانواده‌های این کودکان، پرونده مقدماتی در پلیس آگاهی و اقدامات فنی و پلیسی جهت کشف مفقودین آغاز شد.

متأسفانه عملیات جستجو نتیجه بخش نبود تا اینکه در روز چهارشنبه، ۱۹ شهریورماه طی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مشاهده جسدی در کانال آب روبروی شرکت هواپیماسازی ایران (هسا)، عملیات جستجو توسط عوامل آتش‌نشانی و اورژانس و پلیس در محل انجام شد که در نهایت منجر به کشف سه جسد از کودکان افغانستانی به دلیل غرق شدگی شد. همچنین پیگیری جهت مشخص شدن وضعیت کودک چهارم همچنان ادامه دارد.

ظرف همین روز، یک جسد دیگر متعلق به پسر ۱۲ ساله ایرانی به خاطر غرق شدگی در کانال انتقال آب در حوالی شهر گز کشف و شناسایی شد که همه این اجساد برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شده است.

هویت فردی و خانوادگی کلیه افراد متوفی مشخص و همگی ساکن شاهین شهر بوده اند و برخی اخبار منتشر شده مبنی بر نامشخص بودن هویت اجساد و یا ارتباط دادن آن‌ها با کودکان کار تکذیب می‌شود.

توضیحات دادستان

از سوی دیگر دادستان شهرستان شاهین شهرو میمه با اشاره به اطلاع رسانی خانواده‌ای مبنی بر مفقود شدن ۴ فرزند خانواده‌ای در این شهرستان گفت: نیرو‌های انتظامی و آتش نشانی این شهرستان پس از جست وجوی فراوان، روز گذشته جسد ۳ کودک را در کانال آب کشاورزی کشف کردند و برای تحقیق و بررسی تحویل پزشکی قانونی دادند.

سید نصرالدین صالحی افزود: همچنین در حادثه‌ای مشابه جسد یک کودک ۱۳ ساله پس از دو ساعت خروج از منزل در کانال آب کشاورزی دیگری کشف و پرونده برای سیر مراحل قانونی تشکیل شد.

وی گفت: هفته گذشته در پی تصمیمات کمیته ساماندهی متکدیان، تعدادی از کودکان کار جمع آوری و تحویل اداره بهزیستی شدند. صالحی افزود: این کودکان به دلیل نامناسب بودن محل نگهداری با تشکیل پرونده‌ای که در حال اقدام است همان شب تحویل خانواده‌های خود شدند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: