bazarnews

کد خبر: ۷۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: شرایط تامین ارز و کمبود منابع را درک می کنیم ولی عدم هماهنگی در تعریف و تامین نیازهای وارداتی و بروکرواسی های بعضاً سردرگم، تولید و اشتغال را به خطر انداخته و صدمات جبران ناپذیری را خواهد داشت.

مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به غیرمتعارف نبودن رسوب کالاها در گمرک، اظهار داشت: انتظار می رود در ترخیص کالاهای اساسی از جمله روغن و کنجاله که ارز ۴۲۰۰ تومانی آن تامین شده ولی کمبود آن در بازار احساس می شود و بر این اساس قیمت آن افزایش می یابد، تسریع شود تا به بحران تبدیل نشود.
وی علت افزایش قیمت کالاها در برخی موارد را نه کاهش عرضه کالا و نه تغییر قیمت ارز، بلکه فقط ضعف نظارت دانست و گفت: شرایط تامین ارز و کمبود منابع را درک می کنیم ولی عدم هماهنگی در تعریف و تامین نیازهای وارداتی و بروکرواسی های بعضاً سردرگم، تولید و اشتغال را به خطر انداخته و صدمات جبران ناپذیری را خواهد داشت.
وی عدم استقرار قانون پنجره واحد تجارت را ضعف هماهنگی دانست و گفت: در یک حاکمیت واحد، دستگاه ها و دولت و همه کمک کنند تا این قانون اجرایی شود و مردم منتظر تصمیم مدیران نباشند. موانع برطرف و مشکلات حل شود. همچنین سامانه جامع تجارت و ارتباط بین سامانه ای بانک مرکزی، گمرک و وزارت صمت هنوز بخوبی راه اندازی نشده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: