bazarnews

کد خبر: ۷۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
خانواده‌های ۱۲ ماهیگیر بلوچ که ۱۰ ماه است اسیر گارد ساحلی موزامبیک شده اند به محمدجواد ظریف نامه نوشتند و خواهان آزادی آن‌ها شدند.۱۲ ماهیگیر بلوچی که از ۱۰ ماه پیش اسیر گارد ساحلی موزامبیک شدند ۲۸۸ روز اسارت است که در قاره سیاه اسیر هستند. ۱۲ مرد ماهیگیر بیست وچهارم آذر ۱۳۹۸ جفت هیچ آوردند. لنج شان خاکستر شد و خودشان هم اسیر. برای تور ماهی پا به آب‌های آزاد گذاشته بودند.

قماری که پایانش اسارت بودو اسارت.در نزدیکی ساحل جمهوری موزامبیک لنج ١٢ صیاد آتش می گیردو می سوزد. تنها راه نجات شان رسیدن به خشکی بود. با قایق نجات به ساحل رفتند اما در تور گارد ساحلی موزامبیک گرفتار شدند.
 از آن روز سیاه 288 روز می گذرد، حالا خانواده این صیادان نامه ای منتشر کرده اند؛ نامه ای خطاب به آقای ظریف. خواستار آزادی مردان دریا هستند. در این نامه به شرایط نامناسب نگهداری این صیادان و قطع ارتباط با آنها اشاره شده است. هر چند که تا کنون تلاش هایی برای رهایی اسیران ماهیگیر در موزامبیک انجام شده اما این رایزنی ها نتیجه مشخصی در بر نداشته است.
به همین دلیل خانواده های این صیادان بلوچ با نگارش رنج هایشان در نامه خواسته اند که با دیپلماسی مقامات وزارت خارجه هر چه سریع تر شرایط را برای آزادی سرپرستان خانواده هایشان که در شرایط بهداشتی وحشتناکی اسیر هستند، فراهم کنند.
خانواده این صیادان فیلم ها و تصاویری از اسارتگاه ناخدا و ١١ صیاد لنج برای ارسال کرده اند که بیانگر شرایط وخیم حبس این صیادان در زندان شهر پمبا موزامبیک است. خانواده های روستای محروم رمضان کلگ شهرستان نیکشهر که با یکدیگر قوم و خویش هم هستند، دل نگران اند. دل نگران نان آورانشان که به علت نبود شغل و کسب وکار مناسب راهی جز صیادی نداشتند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: