bazarnews

کد خبر: ۷۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کاهش قیمت نفت و افزایش قیمت طلا و سقوط بورس آمریکا از عواقب ابتلای ترامپ به کرونا هستند.

گروه بین الملل بازارنیوز: با خبر ابتلای ترامپ به کووید ۱۹ قیمت جهانی طلا به عنوان سرمایه امن تقویت شد با این وجود رشد ارزش دلار باعث شد افزایش قیمت طلا محدود شود.

اسپات‌گلد، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، در واکنش اولیه به خبر ابتلای ترامپ به ویروس کرونا تا ۱٫۹۱۶ دلار هم بالا رفت اما با تقویت دلار اندکی از رشد خود را از دست داد و در ۱٫۹۰۰ دلار بسته شد.

قیمت این شاخص این هفته ۲.۲ درصد جهش کرد تا بهترین هفته خود از اوایل آگوست را ثبت کرده باشد.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم که در واکنش اولیه به خبر ابتلای ترامپ تا ۱٫۹۲۳.۶۰ دلار بالا رفته بود در انتهای معاملات در ۱٫۹۰۷.۶۰ دلار بسته شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها ۳۳ روز دیگر برگزار خواهد شد و ابتلای ترامپ به ویروس کرونا همه چیز را نامشخص کرده است.

 

سقوط سهام آمریکا با مثبت شدن تست کرونای ترامپ

در پایان معاملات روز جمعه آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) سهام وال‌استریت در پی خبر ابتلای ترامپ به ویروس کرونا سقوط کردند اما امید به تصویب بسته مالی جدید به کاهش این افت کمک کرد.

میانگین صنعتی داو جونز ۱۳۴.۰۹ واحد یا ۰.۴۸ درصد افت کرد و در ۲۷٫۶۸۲.۸۱ واحد بسته شد. این شاخص در ابتدای معاملات دیشب، در واکنش اولیه به خبر بیماری ترامپ ۴۳۰ واحد سقوط کرده بود.

اس‌اندپی ۰.۹۶ درصد سقوط کرد و در ۳٫۳۴۸.۴۴ واحد به کار خود پایان داد. این شاخص هم در واکنش اولیه به خبر بیماری ترامپ ۱.۷ درصد سقوط کرده بود. کامپوزیت نزدک ۲.۲۲ درصد سقوط کرد و به ۱۱٫۰۷۵.۰۲ واحد بازگشت.

سهام ایرلاین‌های آمریکا پس از آنکه نانسی پلوسی از آنها خواست اخراج نیروهای خود را متوقف کنند چرا که بسته کمک آنها حتمی و قریب‌الوقوع است، جهش کرد.

علی‌رغم سقوط روز جمعه، همه شاخص‌های سهام آمریکا این هفته رشد کردند؛ داوجونز ۱.۹ درصد بالا آمد و اس‌اندپی و نزدک هر کدام ۱.۵ درصد به ارزش خود افزودند.

 

کاهش قیمت جهانی نفت با کرونایی شدن ترامپ

پس از مثبت اعلام شدن تست کرونای رئیس جمهور آمریکا و به تعویق افتادن بسته کمک مالی کرونایی آمریکا در بحبوحه نگرانی در مورد تقاضا، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی حدود 3 درصد افت کرد.

هر بشکه نفت برنت با 1.23 دلار کاهش 39.70 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.17 دلار کاهش 37.55 دلار معامله شد. نفت برنت 2.7 درصد و نفت خام امریکا 2.9 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

هر دو شاخص نفتی در آستانه ثبت کاهش هفتگی حدود 5 درصدی برای نفت خام آمریکا و 6 درصدی برای برنت هستند و دومین هفته کاهشی را ثبت خواهند کرد.

ترامپ در توئیتی اعلام تست کووید 19 خودش و همسرش مثبت اعلام شده است.

پس از ایجاد دو دستگی برای تصویب کمک های اقتصادی بیشتر در آمریکا، قیمت نفت کاهشی شد. این امر بر نگرانی ها در مورد بدتر شدن تقاضا بدون حمایت بیشتر از اقتصاد این کشور افزوده است.

به گفته تحلیلگران، «بازار اکنون ضعیف است و این روند ادامه می یابد و بر بی ثباتی ها می افزاید.»

تولید نفت اوپک نیز در ماه سپتامبر نسبت به ماه گذشته روزانه 160 هزار بشکه افزایش یافته است.

این افزایش بیشتر ناشی از افزایش عرضه لیبی و ایران بوده است و دو کشور عضو اوپک هستند اما از کاهش عرضه مستثنی هستند.

مهر/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: