bazarnews

کد خبر: ۷۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
همتی طی یادداشتی مطرح کرد؛
همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت خود، با اشاره به دیداری که با ۵۰ صادرکننده نمونه داشت، از بازگردانی ارز این افراد قدردانی کرد.

یا

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: عبدالناصر همتی در آخرین یادداشت منتشر شده خود نوشت: «امروز شنبه ١٢مهرماه ١٣٩٩، بانک مرکزی از ۵۰ صادرکننده نمونه که نزدیک به ۱۰۰درصد ارز ناشی از صادرات خود را به چرخه اقتصاد کشور برگردانده اند، قدردانی کرد.
این ۵۰ صادرکننده که همگی تولید کننده هستند ازبابت صادرات از سال ۹۷ تاپایان اردیبهشت ۹۹، معادل ۲۲ میلیارد دلار به چرخه اقتصاد کشور برگردانده اند. صادرکنندگان در تضمین تداوم تولید و تأمین نیازهای وارداتی کشور درشرایط تحریم و فشار حداکثری نقش کلیدی و تعیین کننده در اقتصاد کشور ایفا میکنند.
تداوم روند عرضهٔ ارز صادراتی در سامانه نیما به تعادل بازار ارز کمک قابل توجهی خواهد داشت. در این جلسه بر عزم بانک مرکزی برای پیگیری تسهیلات ویژه جهت صادر کنندگان نمونه تاکید کردم.»

 

در شرایطی که برخی جراید از عدم امکان بازگرداندن ارزها شکایت می کنند و آن را علت اصلی عدم رفع تعهدات ارزی می دانند، 50 تولیدکننده، ارزهای خود را بطور کامل بازگردانده اند.

گفتنی است عده ای از صادرکنندگان، با عدم تن دادن به بازگردانی ارز به چرخه اقتصاد کشور، ضربات مهلکی به وضعیت ارز در کشور وارد کرده اند که برخورد جدی دستگاه های نظارتی را می طلبد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: