bazarnews

کد خبر: ۷۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
یک مقام مسئول می گوید جمعیت استان ها و دارایی قبلی شرکت های استانی در تفاوت قیمت نمادها تاثیری ندارد و این تفاوت قیمت به دلیل تقدم و تاخر شرکت ها در ورود به بورس است که به مرور متعادل می شود.

اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت درباره علت تفاوت در قیمت نمادهای شرکت های سرمایه گذاری استانی گفت: دارایی شرکتهای سرمایه گذاری استانی که به اعتبار و استناد آن دارایی ها در بورس پذیرش می شوند، معادل پرتفوی سهام عدالت است و طبیعتاً دارایی همه سهامداران برابر است.
بعد از یک بازه زمانی مشخص قیمت همه نمادها متعادل می شوند
وی با بیان اینکه تفاوت قیمت نمادها مبنای محاسباتی ندارد و تنها مبنای روانی دارد، گفت: کار بهتر این بود که گشایش نماد شرکت های سرمایه گذاری استانی کشور در یک روز انجام می شد تا این اتفاق نیز رخ نمی داد اما به هر صورت، چون دارایی شرکت ها برابر است، بعد از یک بازه زمانی مشخص، همه قیمت ها متعادل می شود.
تقدم و تاخر ورود به بورس، عامل تفاوت قیمت نمادهای استانی
حیدری بیان داشت: دارایی مردم در روش غیر مستقیم در استان خراسان جنوبی با دارایی مردم در روش غیر مستقیم در استان تهران تفاوتی ندارد اما به دلیل اینکه برخی شرکت ها زودتر در بورس پذیرش شدند و در آنها ضریب افزایش قیمت روزانه اعمال شده، قیمت نمادها متفاوت شده است.
وی ادامه داد: بعضی شرکت ها زودتر پذیرش شدند، مراجعات آنها بیشتر بوده و سفارش خریدها مفهومی تر انجام شده اما اگر اطلاعات افشا شده شرکت های سرمایه استانی مشاهده شود، همه دارایی ها برابر است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: