bazarnews

کد خبر: ۷۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: به درخواست استان ها برخی تعیین قیمت های کالاهای اساسی در حیطه اختیارات استان ها قرار گرفت.

محمدرضا کلامی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار افزود: امروز با دعوت از کارگروه های استانی تنظیم بازار مباحث و مشکلاتی که در استان های مختلف ایجاد شده بود مطرح شد و به عنوان نمونه مسئولان استان اصفهان مشکلات خود را مطرح کردند.
وی گفت: استان ها خواهان اختیاراتی ویژه هستند تا در مقاطع مختلف زمانی که دولت کالا توزیع می کند در تعیین قیمت آن نقش داشته باشد.
دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: در این زمینه مصوب شد تا کارگروه های استانی اجازه داشته باشند تا در مواقعی که سهمیه ای از سوی کارگروه ملی تنظیم بازار در زمینه توزیع برنج، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز و سایر اقلام به استان ها تخصیص پیدا می کند در تعیین قیمت آن نقش داشته باشند.
کلامی گفت: اینکه چه میزان در بخش صنوف و صنعت و چه میزان در بخش خانوار و شبکه های منتخب توزیع هر استان از سوی کارگروه های تنظیم استان مطرح بشود و تعیین گردد اختیارش تفویض شد.
وی افزود: درخواست دیگری که مطرح شد در خصوص قیمت گذاری کالاهایی است که به صورت استانی توزیع می شوند و از آن جایی که قیمت گذاری در استان های مختلف متفاوت است و ممکن است در استانی قیمت بالاتر باشد، همین امر باعث می شود تا کالا برای فروش به آن استان ها برده شود و این قابل اجرا نبود.
دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: قیمت گذاری در استان ها عملاً با سیاست های تعادل عرضه و تقاضا دچار آسیب است، اما در خصوص تعیین قیمت عوامل توزیع به عنوان نمونه در انبارهای پشتیبانی دام و هزینه های حمل و نقل، تعیین قیمت به استان ها واگذار شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: