bazarnews

کد خبر: ۷۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
معلمان پایه ابتدایی لوکزامبورگ با متوسط دستمزد بیش از ۷۰هزار دلار، بیشترین حقوق را نسبت به این قشر در سایر کشورها دریافت می‌کنند.

گروه بین الملل بازارنیوز: سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، به مناسبت روز معلم، گزارشی را در خصوص سطح دستمزد معلمان مدارس ابتدایی منتشر کرده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، حقوق اولیه معلمان پایه ابتدایی آمریکا در سال 2019، 41هزار و 119دلار اعلام شد که بالاتر از سطح دستمزد معلمان در سایر کشورهای توسعه‌یافته بود.

طی 15سال، حقوق معلمان پایه ابتدایی آمریکا به طور متوسط 61هزار دلار افزایش یافت. سطح دستمزد در کانادا نیز مشابه بوده و معلمان این مقطع به صورت میانگین 40هزار و 504دلار دریافت می‌کنند. حقوق معلمان با سابقه 15سال به بالا نیز 70هزار دلار است.

به گفته سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، لوکزامبورگ بهترین پرداخت حقوق به معلمان پایه ابتدایی را در میان سایر کشورها دارد که باید گفت دستمزد این قشر از 70هزار و 295دلار شروع شده و معلمانی که یک و نیم دهه سابقه کار دارند، 102هزار و 630دلار دریافت می‌کنند.

در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته اتحادیه اروپا، که نمونه بارز آنها فرانسه و ایتالیا بوده، معلمان تازه‌کار پایه ابتدایی کمتر از نصف حقوق دریافتی معلمان لوکزامبورگ را کسب می‌کنند که تنها کمی بیشتر از 31هزار دلار است.

حتی پس از 15سال کار نیز چشم‌انداز مطلوبی برای آنها مشاهده نمی‌شود و در هر دو کشور تنها به حدود 38هزار دلار می‌رسد.

حقوق معلمان پایه ابتدایی در کشورهای توسعه‌‌یافته آسیایی نیز مشابه بوده که از کمتر از 30هزار دلار در ژاپن و حدود 32هزار دلار در کره جنوبی شروع می‌شود.

چشم‌انداز بلندمدت برای معلمان این کشورها بهتر بوده و با سابقه کاری 15ساله، معلمان ژاپنی 49هزار و 113دلار، و معلمان کره‌ای 56هزار و 587دلار دریافت می‌کنند.

در نمودار ارائه شده، سطح حقوق دریافتی معلمان پایه ابتدایی در کشورهای مختلف را مشاهده می‌کنید؛

حقوق معلمان ابتدایی

اقتصاد آنلاین/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: