bazarnews

کد خبر: ۷۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی گفت: آماری که ما در بانک مرکزی اعلام می کنیم، آمار محقق شده و مربوط به «تأمین ارز» است. تأکید می کنم «تأمین ارز» به معنای عددی است که محقق شده و ریال آن از واردکننده دریافت و در مقابل، ارز آن نیز به واردکننده پرداخت شده است.

شیوا راوشی مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی با حضور در «بخش خبری ساعت 21 شبکه اول سیما» ضمن اشاره به تصمیمات ستاد اقتصادی دولت درباره تامین ارز کالاهای اساسی گفت: تامین ارزی که تاکنون توسط بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی انجام شده است، عملکردی از برنامه بودجه بندی و صرفه جویی ارزی است که در ابتدای سال جاری توسط ستاد اقتصادی دولت تعیین و به منظور اجرا به وزارتخانه های متولی واردات کشور (وزارتخانه های صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت) و بانک مرکزی ابلاغ شده است. 
وی سقف در نظر گرفته شده برای واردات کالاهای اساسی و ضروری طی سال 1399 را 8 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: از این میزان، 5 و نیم میلیارد دلار برای واردات اقلام مشمول زیر نظر وزارت خانه های صمت و جهاد کشاورزی و 2 و نیم میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شد. همچنین مقرر شد که در شش ماه اول سال 5 میلیارد دلار از کل 8 میلیارد دلار تأمین ارز شود. خوشبختانه بانک مرکزی این توفیق را داشته است که در نیمه سال بیش از الزام معین و نزدیک به 5.3 میلیارد دلار تا این تاریخ تأمین ارز انجام دهد.
مقام مسئول بانک مرکزی یادآور شد: حتی باتوجه به شیوع ویروس کرونا و الزاماتی که برای واردات برخی اقلام از سوی «وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی» تعیین شد، از میزان یک میلیارد دلار تعیین شده اولیه تأمین ارز بیشتری انجام شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: