bazarnews

کد خبر: ۷۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: رتبه ایران در این سازمان در سال ۹۲، ۳۱ بود که هم اکنون با ۱۰ پله صعود، به رتبه ۲۱ ارتقا یافته ایم.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: خانم نیره پیروزبخت در نشست خبری امروز با ارائه گزارش عملکرد این سازمان در ۷ سال گذشته افزود: اقلام فرآورده‌های تولید داخل مشمول استاندارد اجباری در سال ۹۲، ۳۱ هزار و ۹۲۴ مورد بود که اکنون این رقم به ۴۰ هزار و ۲۸۹ مورد رسیده است.
وی با بیان این که تعداد استاندارد‌های ملی تدوین شده در سال ۹۲، ۲۵ هزار و ۸۶۶ مورد بود گفت: این رقم در حال حاضر ۳۴ هزار و ۳۱۷ مورد است.
خانم پیروزبخت صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد را در سال ۹۲، ۲۰ هزار و ۱۵۰ پروانه و در حال حاضر ۳۵ هزار و ۵۳۶ پروانه ذکر کرد.
وی با بیان این که کالا‌های وارداتی مشمول استاندارد اجباری در سال ۹۲، ۲۹۳ مورد بود افزود: این رقم هم اکنون به هزار و ۸۶۴ مورد رسیده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد صدور و تمدید پروانه‌های کارشناسی استاندارد برای اشخاص حقیقی را در سال ۹۲ هزار و ۳۲۶ مورد و هم اکنون ۲ هزار و ۱۲۴ مورد بیان کرد و افزود: مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولید، تایید صلاحیت شده در سال ۹۲، هجده هزار و ۹۲۶ مورد و هم اکنون ۴۰ هزار و ۵۲۰ مورد است.
خانم پیروزبخت آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده را در سال ۹۲، نهصد و ده آزمایشگاه و هم اکنون ۳ هزار و ۳۰۲ آزمایشگاه بیان کرد و گفـت: شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده از ۳۵ شرکت در سال ۹۲، به دویست و دو شرکت در سال ۹۹ رسیده است.
وی به تایید صلاحیت شرکت‌های گواهی کننده سیستم‌های مدیریت شامل سیستم مدیریت کیفیت، سیستم مدیریت زیست محیطی و سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی اشاره کرد و افزود: این شرکت‌ها در سال ۹۲، شش شرکت بود و هم اکنون به ۷۴ شرکت رسیده است.
خانم پیروزبخت واحد‌های تولیدی تحت پوشش استاندارد اجباری و تشویقی را در سال ۹۲، بیست و یک هزار و ۹۶۰ واحد بیان کرد و گفت: این رقم در سال ۹۹ به بیست و شش هزار و ۷۶۲ واحد رسیده است.
وی گفت: امضای تفاهم نامه‌های داخلی با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی از ۱۱ تفاهم نامه در سال ۹۲، به ۶۶ تفاهم نامه در سال ۹۹ رسیده است.
خانم پیروزبخت استاندارد‌های بین المللی تدوین شده به رهبری ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: این استاندارد‌ها در سال ۹۲، هیجده مورد و هم اکنون ۵۲ مورد است.
وی عضویت در کمیته‌های فنی اصلی و فرعی سازمان بین المللی استاندارد را از دیگر اقدامات این سازمان بیان کرد و گفت: عضویت در این کمیته‌ها در سال ۹۲، دویست و نود و سه مورد بود و اکنون به ۳۴۱ مورد رسیده است.
خانم پیروزبخت افزود: شرکت‌های بازرسی کننده کالا‌های صادراتی و وارداتی تایید صلاحیت شده از ۸۸ شرکت در سال ۹۲ به ۱۰۴ شرکت در سال ۹۹ رسیده است.
وی با بیان این که در سال ۹۲، هیچ موافقت نامه امضا شده با اتحادیه تایید صلاحیت آسیا اقیانوسیه و مجمع بین المللی تایید صلاحیت در راستای اعتبار بخشی بین المللی وجود نداشت گفت: هم اکنون ۵ موافقت نامه در این زمینه‌ها امضا شده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد به امضای تفاهم نامه‌های بین المللی با سازمان استاندارد سایر کشور‌ها اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ این تفاهم نامه‌ها، ۳۱ مورد بود و اکنون به ۶۶ مورد ارتقا یافته است.

خبرگزاری صداوسیما/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: