bazarnews

کد خبر: ۷۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
کاهش دو میلیون بشکه ای طی دو سال؛
در خلال سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ تولید نفت ایران از روزانه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: از ابتدای ریاست جمهوری ترامپ شاهد ناخوشایندی وی از شدت گرفتن تولید نفت ایران بودیم. رفته رفته با رسیدن تولید نفت کشورمان به مرز سه میلیون و 800 هزار بشکه در روز، ناملایمات سیاسی از سوی سران آمریکایی نیز به اوج خود رسید.

در نتیجه همزمان با خروج آمریکا از توافق برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی این کشور، تولید نفت ایران نیز سر به کاهش گذاشت تا جایی که این افت به مرز دو میلیون بشکه در روز رسیده است.

گفتنی است طبق آمار بلومبرگ، تولید نفت ایران در سال 2016 در محدوده سه میلیون و 500 هزار بشکه در روز بود که این میزان در سال 2018 به اوج خود یعنی سه میلیون و 800 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

رفته رفته اما با ظاهر شدن آثار تحریمی آمریکا بر بازار نفت ایران، روند نزولی تولید نفت در کشورمان شدت گرفت تا جایی که در سال 2019 با شیب نسبتا تندی به 2 میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

پس از آن اما از سرعت کاهش تولید نفت در ایران کاسته شد و طبق آخرین آمارها، ایران روزانه حدود یک میلیون و 800هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند.

از سوی دیگر اما به دلیل مسایل امنیتی و سیاسی آمار دقیقی از فروش نفت ایران در دسترس نیست ولی اخیرا داده‌های تانکرترکرز و دو شرکت دیگر نشان می‌دهد صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر دوباره به شدت افزایش یافته و به حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است. این محدوده بزرگ نشان می‌دهد که ردیابی دقیق فعالیت‌های ایران برای صادرات نفت تا چه حد مشکل است.

اقتصاد آنلاین/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: