bazarnews

کد خبر: ۷۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
طبق این قانون عایدی حاصل از ارز‌های رمزنگاری شده به جای مالیات بر دارایی به شیوه آسان تری به عنوان «سایر درآمدها» ثبت می‌شود و مشمول مالیات خواهد شد. منظور از عایدی تفاوت ارزش خرید و فروش ارز‌های دیجیتال است که مشمول مالیات ۲۰ درصدی خواهد شد.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: به گفته دولت کره جنوبی درآمد حاصل از خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشمول مالیات ۲۰ درصدی خواهد شد؛ تا قبل از این قانون این عایدی ثروت بادآورده ای بود که مشمول هیچ مالیاتی نمی شد. وزیر دارایی کره جنوبی بیان کرده است که از این پس دارایی های دیجیتال (ارزهای دیجیتال) به عنوان دارایی های مالی تلقی خواهد شد و با بررسی تراکنش ها و معاملات، مشمول مالیات خواهد شد.

بازار ۵۰۰ تریلیون وونی ارزهای دیجیتال در کره
به گفته هونگ نام کی، حجم بازار ارزهای دیجیتال ۵۰۰ تریلیون وون ( ۴۳۳ میلیارد دلار) است که با توجه به نبود قانون تا به حال مشمول مالیات نبوده است. طبق این قانون عایدی حاصل از ارزهای رمزنگاری شده به جای مالیات بر دارایی به شیوه آسان تری به عنوان «سایر درآمدها» ثبت می شود و مشمول مالیات خواهد شد. منظور از عایدی تفاوت ارزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که مشمول مالیات ۲۰ درصدی خواهد شد.

اقدامات لازم برای اجرای مالیات بر عایدی ارزهای دیجیتال از ماه جولای به اطلاع شهروندان کره ای اعم از افراد مقیم، غیر مقیم و اتباع خارجی رسانده شده است. مالیات افراد غیرمقیم و خارجی از اول اکتبر ۲۰۲۱ با نرخ ۲۰ درصد برای عایدی حاصل از تفاوت قیمت خرید و فروش یا نرخ ۱۰ درصد بر انتقال ارزهای رمزنگاری شده محاسبه خواهد شد. این مبلغ (هر کدام که کمتر باشد) در دهم هر ماه باید پرداخت شود. در مقابل افراد مقیم برای سودهای بیشتر از ۲.۵ میلیون وون در سال باید مالیات ۲۰ درصدی پرداخت کنند.

درآمد ارز‌های دیجیتال کره جنوبی مشمول مالیات ۲۰ درصدی می‌شوند

۲۰ درصد مالیات اضافی برای عدم ارائه اظهارنامه
افراد مشمول مالیات بر عایدی ارزهای دیجیتال باید از ۱ ال ۳۱ ماه مه اظهارنامه های مالیاتی خود را در مورد همه سودها اعم از سودهای کسب شده در داخل و خارج از کشور تکمیل و تسلیم کنند. عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی منجر به ۲۰ درصد مالیات اضافی به عنوان جریمه خواهد شد.

همچنین صرافی ها و ارائه دهنده های این خدمات نیز باید تمامی اطلاعات معاملات و تراکنش ها را به صورت منظم به مرکز اطلاعات مالیاتی کره ارسال کنند. این قانون زمینه های لازم برای شناسایی منابع جدید مالیاتی را که تا کنون دردسترس نبود را به وجود می آورد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: