bazarnews

کد خبر: ۷۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
رییس اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه دلالان و واسطه گران بازار گوشت را در دست گرفته اند، گفت: گوشت با اختلاف قیمت ۵۰ تا ۶۰ درصدی از تولیدکننده به دست مصرف کننده می رسد. در حقیقت حلقه های واسط مازادی در این بین وجود دارند که هرکدام بازار را تغییر می دهند.

با توجه به افزایش قیمت نهاده ها در بازار آزاد قیمت تمام شده دام برای دامدار در حال افزایش است اما در این میان دلالان و واسطه گران هم بازار را به دست گرفته اند و قیمت ها را تغییر داده اند. به طور مثال متوسط قیمت دام سنگین زنده ۳۲ هزار تومان و قیمت گوسفند زنده نیز ۳۶ هزار تومان است؛ بنابراین قیمت هر کیلو گوشت گوساله در بازار بایستی ۸۰ هزار تومان و گوشت گوسفند نیز ۸۵ تا ۹۰ هزارتومان باشد اما اینگونه نیست و گوشت با اختلاف قیمت ۵۰ تا ۶۰ درصدی از تولیدکننده به دست مصرف کننده می رسد. در حقیقت حلقه های واسط مازادی در این بین وجود دارند که هرکدام بازار را تغییر می دهند.
سعید سلطانی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بهتر بود قبل از آغاز به کار سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی ایرادهای آن برطرف می شد تا در حین کار نیاز به اصلاحات نباشد، اظهار کرد: سال گذشته قبل از اینکه سامانه ای برای توزیع نهاده ها باشد، به راحتی با بازرگانان به میزانی که نهاده دامی نیاز داشتیم قرارداد می بستیم؛ قدرت چانه زنی، تعیین زمان و نحوه پرداخت هزینه داشتیم و پس از دریافت نهاده نیز آن را میان واحدها تولیدی توزیع می کردیم.وی با اشاره به اینکه هدف سامانه بازارگاه شفاف سازی فرآیند توزیع نهاده های دامی است اما برخی از آن سوء استفاده می کنند، گفت: برخی افراد تنها با داشتن پروانه اشتغال و انبار اقدام به دریافت نهاده می کردند و چون نظارتی بر آنها نبود نهاده های دریافتی را در بازار آزاد به فروش می رساندند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: