bazarnews

کد خبر: ۷۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
از سال ۹۶ تا به حال؛
مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: واردات سیگار ممنوعیت قانونی ندارد، اما از سال ۹۶ به دلیل عدم تخصیص ارز به این نوع کالا، واردات نداشتیم. به همین دلیل در حال حاضر ۴۰ برند مطرح را به عنوان سیگار محرز قاچاق اعلام کرده ایم
گروه بازرگانی بازارنیوز: امیرمحمد پرهام فر، مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیرامون برخورد سیگارهای قاچاق به بازارنیوز گفت: برخورد با سیگار قاچاق، همانند سایر حوزه‌ها در حال انجام است و ما کشفیات زیادی در این حوزه داریم. سیگار‌های خارجی به دلیل این که واردات رسمی این کالا را نداریم، قاچاق محسوب می‌شوند.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات ستاد، کنترل و شناسایی جریان ورود سیگار قاچاق به کشور است که در آن مورد هم سیاست‌هایی در حال پیگیری و اقدام است.

پرهام فر پیرامون واردات سیگار  به کشور اظهار داشت: واردات سیگار ممنوعیت قانونی ندارد، اما از سال ۹۶ به دلیل عدم تخصیص ارز به این نوع کالا، واردات نداشتیم. به همین دلیل در حال حاضر ۴۰ برند مطرح را به عنوان سیگار محرز قاچاق اعلام کرده ایم؛ البته بیش از ۵۰۰ نوع برند متفرقه سیگار قاچاق شناسایی شدند که از آن بین، ۴۰ برند عرضه بیشتری در بازار داشته اند.

وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت اینجاست که خط تولید بسیاری از برند‌های خارجی در داخل کشور وجود دارند و عملا تولید داخل هستند که نباید این‌ها را در زمره سیگار قاچاق قلمداد کرد بلکه فقط سیگار‌های خارجی فاقد شناسه قاچاق محسوب می‌شوند.

پرهام فر در پایان گفت: طرح شناسه‌های رهگیری قرار است گسترش پیدا کند. ابتدا این طرح برای سیگار در حال اجرا است و در مراحل بعد، تنباکو و مواد اولیه  خام هم تحت این طرح قرار می‌گیرند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: