bazarnews

کد خبر: ۷۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
شاخص دلار جای خود را در کانال ۹۳ واحدی تحکیم کرد.

اختلافات بین آمریکا و اروپا بر سر روابط تجاری با رای جدید سازمان تجارت جهانی وارد فاز تازه ای شده است. این سازمان پس از اعمال تعرفه آمریکا روی برخی از محصولات اروپایی نظیر هواپیما به اتحادیه اروپا اجازه داده است تا روی واردات کالاهایی به ارزش چهار میلیارد دلار از آمریکا تعرفه اضافی وضع کند. برونو لومر- وزیر دارایی فرانسه از کشورهای اروپایی خواسته است تا موضع واحدی در برابر این مساله اتخاذ کنند.
به گزارش رویترز،اولاف شولتس- وزیر دارایی آلمان نیز خواهان همبستگی بیشتر اروپایی ها شده و گفته است که در صورت وحدت رویه، کشورهای اروپایی می توانند تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲، میزان تولیدات ناخالص داخلی خود را به سطوح قبل از بحران کرونا برسانند.
تنش ها بین چین و آمریکا نیز مجددا بالا گرفته و وزیر امور خارجه چین خواستار تشکیل جبهه واحد کشورهای آسیای شرقی در برابر توسعه طلبی های آمریکا شده است. سخنگوی وزارت خارجه چین نیز گفته است که دوران ابرقدرتی آمریکا به سر آمده است. چین و آمریکا هنوز نتوانسته اند به توافقی برای از سرگیری مذاکرات تجاری خود برسند و تعهدات دوطرف در قالب فاز نخست توافق تجاری نیز هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: