bazarnews

کد خبر: ۷۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
کشورهای عضو اتحادیه اروپا سرانجام بر سر بسته اقدامات تحریمی علیه روسیه به توافق رسیدند. هدف مقابله با فعالیت های دستگاه امنیتی روسیه است که مسمومیت الکسی ناوالنی، از منتقدان سرشناس کرملین، یکی از نمونه های آن است.

به گزارش دویچه وله اتحادیه اروپا چهارشنبه ۲۳ مهر (۱۴ اکتبر) اعمال تحریم هایی علیه روسیه را اعلام کرد. به موجب این تصمیم شش نفر از مقام های ارشد دستگاه امنیتی آن کشور حق ورود به اتحادیه اروپا را ندارند و حساب های بانکی آنها مسدود می شود. افزون بر این انستیتوی دولتی تحقیقات درباره تکنولوژی و شیمی آلی مورد تحریم قرار می گیرد. همین ارگان مسئول تهیه سم شیمیایی شناخته می شود که در ۲۰ اوت علیه ناوالنی به کار برده شد . دیتمر کوستر، سخنگوی فراکسیون سوسیال دموکرات در کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا، کاربرد ماده سمی علیه ناوالنی را نقض حقوق بین الملل دانست. سازمان منع سلاح های شیمیایی کاربرد داروی عصبی نویچوک را به صراحت ممنوع کرده است .
کوستر در این باره تأکید کرد: «من گرایش های گاه ناسیونالیستی و بیگانه ستیزانه در مواضع آقای ناوالنی را تأیید نمی کنم، اما سوءقصد به مخالفان سیاسی به هیچوجه قابل قبول نیست ». میشائل گالر، سخنگوی جناح راست میانه در اتحادیه اروپا، تصریح کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به صورت آشکار سیاست تضعیف اتحادیه اروپا را دنبال می کند و باید با اقدامات او به طور جدی مقابله کرد .

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: