bazarnews

کد خبر: ۷۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
وزارت اقتصاد اعلام کرد که در پنج ماه نخست امسال بیش از ۲۷۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه کشور انجام شده که نسبت مدت مشابه سال قبل حدود ۶۳۲.۸ درصد افزایش (بیش از ۷ برابر) یافته است.

بازار سرمایه به عنوان یکی از بازارهای مالی کشور از مهمترین مجراهای تجهیز و تخصیص منابع مالی به بخش واقعی اقتصاد است. بورس از طریق جذب و بکارگیری سرمایه های راکد، حجم سرمایه گذاری را در اقتصاد بالا برده و به تأمین مالی واحدهای تولیدی کمک می کند.
این بازار از سال ۱۳۹۸ و به ویژه در ماه های ابتدایی امسال، با استقبال قابل توجهی از سوی مردم و فعالان اقتصادی مواجه شد؛ گواه این ادعا از یک سو افزایش قابل توجه تعداد کدهای بورسی صادر شده و از سوی دیگر افزایش ارزش معاملات در بازار بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران است، به طوری که در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ بدون احتساب کدهای صادر شده مربوط به سهامداران سهام عدالت، بیش از هفت میلیون کد بورسی صادر شده، در حالی که تعداد کدهای صادره در کل سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۸۲۰ هزار کد بوده است.
همچنین افزایش ۱۱ برابری ارزش معاملات ماهانه بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران در تیر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ثبت ارزش معاملات روزانه ۲۵ هزار میلیارد تومانی خود بیانگر مشارکت قابل توجه سرمایه گذاران خرد در بازار سهام و توسعه سرمایه گذاران پایه در این بازار است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: