bazarnews

کد خبر: ۷۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
بیشتر شاخصهای مهم بورسی جهان قرمزپوش شدند.

روند احیای اقتصادی در کشورهای مختلف ادامه دارد و بازارها رفته رفته در حال بازگشت به شرایط پیش از بحران کرونا هستند. با این حال احتمال سقوط آزاد مجدد اقتصادی در صورت بروز موج جدید همه گیری کاملا جدی است. 
صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود از چشم انداز اقتصاد جهانی با اشاره به شیوع گسترده کرونا و پیامدهای آن روی کسب و کارها و تجارت اعلام کرد انتظار می رود متوسط رشد اقتصادی ۱۸۹ کشورهای جهان امسال به منفی ۴.۴ درصد برسد که اگر چه ۰.۸ درصد بیشتر از برآورد قبلی است اما در صورت تحقق، بدترین عملکرد از زمان بحران مالی بزرگ دهه ۱۹۳۰ تاکنون خواهد بود. 
گیتا گوپیناث- کارشناس ارشد امور اقتصادی صندوق بین المللی پول در همین رابطه گفت: در شرایطی که اقتصاد جهان در حال بازگشت تدریجی از پیامدهای کرونایی است، ا یک مسیر طولانی، غیر مطمین و دشوار را پیش روی خود خواهیم داشت. اگر روند شیوع بیشتر ویروس مهار نشود این امکان وجود دارد که شرایط اقتصادی مجددا رو به وخامت رود. 
طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، متوسط رشد اقتصادی جهان در سال آینده مجددا مثبت خواهد شد و به ۵.۲ درصد می رسد. 
در خبری امیدوارکننده برای وال استریت، شاخص خوش بینی اقتصادی آمریکا در ماه اکتبر به ۵۵.۲ واحد رسیده که این رقم ۷.۲ واحد بیشتر از رقم ثبت شده در ماه قبل است.

برچسب ها: بورس ، شاخص بورس ، سهام
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: