bazarnews

کد خبر: ۷۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
عضو اتاق بازرگانی تهران می گوید ایران نخستین کشور در آسیا بوده که دانش پلاسما را بومی کرده است و امروز هر جا سخنی از پلاسما شنیده می شود، از روش منحصر به فرد ایران نیز استفاده می شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران می گوید ایران نخستین کشور در آسیا بوده که دانش پلاسما را بومی کرده است و امروز هر جا سخنی از پلاسما شنیده می شود، از روش منحصر به فرد ایران نیز استفاده می شود.
ناصر ریاحی، فعال صنعت دارو و پلاسما اظهار کرد: ایران از سال ها پیش با محوریت بخش خصوصی و با حمایت سازمان انتقال خون، کار خود را در عرصه پلاسما آغاز کرد و در این سال ها موفقیت های زیادی نیز در این حوزه به ثبت رسید. امروز می توان ادعا کرد که ایران در این صنعت مهم، جزو گروه بسیار محدودی از کشورهاست که در تولید پلاسما، دستاوردهای قابل توجهی داشته و موفقیت های چشمگیری را به ثبت رسانده است.
وی درباره میزان پلاسمای تولیدی در ایران، توضیح داد: در حال حاضر در ایران حدود ۱۰ مرکز با محوریت پلاسما فعالیت می کنند و در طول سال حدود ۴۰۰ هزار لیتر ظرفیت تولید پلاسما در کشور وجود دارد که می توان گفت تقریبا تمام نیاز داخلی را تامین می کند. هرچند در حوزه فراوری و پالایش هنوز نیاز به انتقال پلاسما به خارج از کشور وجود دارد که امیدواریم با نهایی شدن کار ساخت و افتتاح پالایشگاه های جدید این نیاز به خارج از کشور نیز برطرف شود. در این زمینه ماشین آلات موردنیاز به کشور وارد شده و امیدواریم طبق برنامه ریزی در حدود دو سال آینده این پالایشگاه به بهره برداری برسد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: