bazarnews

کد خبر: ۷۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
مدیرعامل بیمه تعاون در کنفرانس آنلاین «کووید-۱۹ و مدل سازی در علم مدیریت» که از سوی دانشگاه لیورپول انگلستان برگزار شد، به تشریح چگونگی مدل سازی و اجرای طرح بیمه توقف کسب وکار ناشی از اپیدمی (شیوع کووید-۱۹) پرداخت.

یونس مظلومی در این کنفرانس با اشاره به اینکه با شیوع کووید-۱۹ بسیاری از مشاغل و کسب وکارها دچار توقف شده و حتی بسیاری از بنگاه های اقتصادی با تعطیلی موقت یا دائمی مواجه شده اند، اظهار داشت: متأسفانه ایران از جمله کشورهایی است که نرخ بالایی در ابتلای موارد جدید به این ویروس دارد و به همین دلیل نیز در دوره های مختلف توقف هایی در فعالیت برخی رسته های شغلی صورت گرفته است تا شیوع بیماری کاسته شود که این موضوع، منجر به بروز مشکلات اقتصادی برای بنگاه های اقتصادی شده است.
وی افزود: شیوع کرونا ریسک فعالیت های اقتصادی برای بنگاه ها را افزایش داده است که برای مدیریت این ریسک، بیمه ها می توانند نقش بسزایی داشته باشند. به طور کلی، صنعت بیمه به دلیل ماهیت پذیرش ریسکی که دارد، به بهبود محیط کسب وکار کمک می کند.
مدیرعامل بیمه تعاون  با بیان اینکه در دنیا معمولاً توقف فعالیت های کسب وکارها در اثر بروز بیماری های فراگیر مشمول بیمه نمی شود، گفت: در اکثر قراردادهای بیمه توقف کسب وکار، بندهای ممانعت ویروسی وجود دارد تا شامل بیماری های گسترده و همه گیر نشود. برای مثال شرکت های مهم بیمه دنیا مانند شرکت های زوریخ، مونیخ و آکسا چنین ریسکی را پوشش نمی دهند اما شرکت هیسکاس کلیه محرومیت های ناشی از عدم دسترسی به دلیل بیماری ها را پوشش می دهد یا شرکت بیمه سوئیس وقفه¬های تجاری ناشی از بیماری های خاص را پوشش می دهد اما شامل کووید-۱۹ نمی¬شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: