bazarnews

کد خبر: ۷۸۷۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سود سهامداران عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده اند، به حساب شخصی واریز و سود افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، به حساب شرکت های سرمایه گذاری استانی واریز می شود.

سهام عدالت برای 49 میلیون ایرانی از 14 سال اختصاص یافته است که امسال با آزادسازی سهام عدالت، تعداد 19 میلیون نفر روش مدیریت مستقیم و 30 میلیون نفر روش مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت را برگزیدند.
با توجه به این که در مرحله اول 30 درصد این سهام آزاد شد، در مرحله دوم در عید غدیر 30 درصد دوم آزاد شد و قرار است بقیه این سهام در بهمن 99 آزاد شود، آن گاه برای 19 میلیون فر روش مدیریت مستقیم، این سهام که شامل 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی است، در ترکیب پرتفوی سهامداران قرار می گیرد.
به گفته حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، سود مجامع سالانه شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت هم مانند سایر سهام، باید برای سهامداران روش مدیریت مستقیم به حساب خود سهامداران واریز شود، در مورد روش مدیریت غیر مستقیم هم قرار است سود مجمع سالانه شرکتها به حساب شرکتهای سرمایه گذاری استانی واریز شود.
در جلسه شورای عالی بورس در مورد فرآیند داد و ستد سهام عدالت و تاسیس شرکت های تامین سرمایه تصمیم گیری شد.
حسن قالیباف اصل، دبیر و سخنگوی شورای عالی بورس ضمن اعلام اینکه تا به حال ۲۷ شرکت سرمایه گذاری استانی آماده پذیرش در بورس شده اند، به آخرین وضعیت سهام عدالت و شرکت های سرمایه گذاری استانی اشاره کرد و افزود: آخرین وضعیت شرکت های سرمایه گذاری استانی و سهام عدالت بررسی و گزارشی به شورای عالی بورس ارائه شد. بر اساس آیین نامه ابلاغ شده در مرداد ماه، شرکت های سرمایه گذاری استانی موظف بودند سهامداران خود را شناسایی و اسامی آنها را در سامانه ثبت کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
سودو کی واریز میکنن??
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: